MITSUBISHI ELECTRIC ERBJUDER EN LJUSSTARK HEMMABIOPROJEKTOR MED KNIVSKARP BILD OCH KORREKT ÅTERGIVNA FÄRGER MED SIN NYA HC6800

Mycket ljus även i Cinema mode
HC6800 är den senaste av Mitsubishi Electrics hemmabioprojektorer. HC6800 är en LCD-projektor med 1080p upplösning som visar blu-ray och annat full HD material utan att bilden komprimeras. Ljusstyrkan uppgår till 1300 ansi lumen i standardläge. Även i Cinema mode (D65) bibehåller HC6800 en ljusstyrka på hela 910 ansi lumen.

Perfekt balans mellan svart och vitt
Mitsubishi Electric har utvecklat en funktion kallad Diamond Black Iris. Det är en väldigt snabb iris som bidrar till att bilden blir detaljrik och får fina färgnyanser. Balansen mellan svart och vitt blir perfekt avvägd, liksom hela färgspektrumet däremellan. Det gäller även vid snabba skiftningar i bilden. Diamond Black Iris bidrar till att HC6800 har en kontrast på hela 30000:1.

Högkvalitativ optik
HC6800 är försedd med en optik bestående av 17 ED-linser monterade i 14 kluster. ED-linserna fångar ljuset bättre än traditionella linser, så att ljuset sprider sig mindre. HC6800 återger därför en korrekt bild även ute i kanterna.

Motoriserad lens shift, zoom och fokus
HC6800 har motoriserad vertikal och horisontell "lens shift". Funktionen innebär att du kan flytta linsen i projektorn vertikalt och horisontellt för att kunna finjustera bildens placering på duken. HC6800 har även motoriserad zoom/fokus. Justeringarna gör du direkt från fjärrkontrollen vilket förenklar inställningen till en så optimal bildyta som möjligt, efter att projektorn sitter på plats.

Reon-VX videoprocessor
Processorn i HC6800 har HQV kvalitet, är av Reon-VX typ från IDT och ursprungligen utvecklad av Silicon Optix. Reon-VX videoprocessorer ger marknadens bästa återgivning av rörlig bild.

10-bitars I/P omvandlare
Mitsubishi Electric har utvecklat en funktion med 10-bitars I/P omvandlare. HC6800 är försedd med denna 10-bitars bildprocessor som omvandlar "interlace" signal till "progressiv" signal. Omvandlingen är nödvändig för att projektorn ska kunna visa bilden korrekt. En traditionell bildprocessor har 8-bitars omvandlare. Eftersom processen går fortare i en I/P omvandlare med 10-bitar ger denna funktion bättre bildkvalitet.

Tyst fläkt
Mitsubishi Electric har fått ner ljudnivån i HC6800 till endast 20 dB i lågläge. Det uppnår vi bland annat med en fläkt som har större luftintag. Det större luftintaget gör att fläkten kan snurra långsammare och ändå uppnå samma effekt.

Anslut blu-ray spelaren direkt till 24P via HDMI
Möjligheten att via HDMI ansluta till 24P gör att du kan koppla en blu-ray spelare direkt i HC6800 för att uppnå den ultimata upplevelsen. Normalt motsvarar rörlig bild 24 bilder/sekund medan blu-ray återger rörlig bild med 48 bilder/sekund. Genom 24P drar du nytta av blu-ray återgivningen med 48 bilder/sekund så att bilden återges i ett mjukt flöde och med detaljer som speglar originalet.

Lång livslängd på lampan
Lampans i HC6800 har en livslängd på upp till 4000 timmar i lågläge. Med det erbjuder Mitsubishi Electric dig en av de längsta brinntiderna på marknaden. Lampan byter du från sidan. Det underlättar för dig vid lampbyte eftersom du inte behöver montera ner projektorn för att komma åt.

Ingångar
PC: Mini D-sub 15pin x 1
Video: HDMI(1.3) x 2, Komponent x 1, S-video x 1, RCA x 1
RS-232C: D-sub 9pin x 1