MITSUBISHI ELECTRIC LANSERAR NY FLEXIBEL DATA/VIDEO PROJEKTOR MED WIDESCREEN FORMAT – WL639U

Flexibel upplösning ger nya möjligheter
Den nya data/video projektorn WL639U från Mitsubishi Electric har en naturlig upplösning på 1280x800 pixlar. Det ger stor flexibilitet för de i behov av att kunna visa material även i äkta widescreen format. Möjligheterna med WL639U är många eftersom wide-formatet lämpar sig väl även för att visa två fönster bredvid varandra i samma bild. Utöver den naturliga upplösningen på 1280x800 kan WL639U visa skalat material från 640x480 enda upp till 1920x1080 pixlar.

Anpassad för enkelt byte av lampa
WL639U är en flexibel projektor med den senaste 3LCD® teknologin och passar i de flesta applikationer. Ljudnivån på 29dB i eco läge borgar för en behaglig miljö, eftersom ljudstyrkan är lägre än den från en viskning. Ljusstyrkan på 3500 ansi lumen försäkrar användning utan att ljuset måste dämpas. Lampans livslängd är upp till 4000 timmar vilket ger god driftsekonomi. För att förenkla vid byte av lampa har projektorn försetts med lampaccess från sidan, så att du slipper montera ner projektorn från taket för att komma åt lampan när den ska bytas.

Naturtrogna färger
WL639U har en bild-i-bild funktion där man även kan visa rörlig bild. Övriga funktioner är bland annat Color Enhancer samt 3D Colour Uniformity som tillsammans arbetar för att visa klara och naturtrogna färger under hela din presentation. WL639U är sRGB märkt vilket innebär att man undviker problem med olika färgnyanser mellan t.ex. datorskärm, skrivare och projektorbild. Funktionen gör att alla hårdvaror med sRGB standard visar samma färgnyans. Horisontell och vertikal keystone korrigering underlättar finjustering av bilden.

För säkerhets skull
För att försvåra stöld av projektorn i ett obevakat rum, är WL639U försedd med en kraftig bygel på baksidan där man kan fästa en vajer och låsa fast den. Andra säkerhetsfunktioner är lösenordslåset som hindrar obehöriga från att ändra i projektorns inställningar, samt möjligheten att lägga in sin logo som startbild. Logon kan endast tas bort eller ändras efter att man angivit ett lösenord.

Många anslutningsmöjligheter
För dig som är i behov av nätverksövervakning har WL639U en nätverksport som möjliggör kontroll, övervakning och konfiguration av projektorn via LAN. Utöver nätverksport (RJ-45) finns ingång för komponent-, komposit- och S-video, DVI-D, 2x VGA, USB för muskontroll och RS-232C.

"Vi följer upp succémodellen XL550U med en WXGA projektor baserad på samma chassi. Mitsubishi Electric har nu ett av marknadens största sortiment av widescreen lösningar, och fler modeller är i antågande. Vi ser allt fler användare som, i och med uppgradering till nya datorer och operativsystem, efterfrågar en projektor med en upplösning som passar såväl dagens som framtida önskemål", säger Anders Moström, avdelningschef på Visual Information Systems.

Liksom Mitsubishi Electrics övriga data/video projektorer levereras WL639U med 3 års på-platsen garanti.

EGENSKAPER

• 3LCD® teknologi
  • Upplösning: 1280x800 pixlar (WXGA)
  • Ljudnivå: 29 dB i eco läge
  • Ljusstyrkan: 3500 ansi lumen i standardläge
  • Lamptid: 4000 timmar i eco läge / 2000 timmar i standard läge
  • Lampaccess från sidan
  • Nätverksport som möjliggör kontroll, övervakning och konfiguration via LAN
  • Kraftig bygel baktill där vajer kan användas för att låsa fast projektorn

ANSLUTNINGAR
Komponent-, komposit- och S-video, DVI-D, 2x VGA, USB för muskontroll, RJ-45 och RS-232C.

WL639U finns tillgänglig för leverans. Pris: ca 24900 kr exkl moms

OM MITSUBISHI ELECTRIC EUROPE B.V
Globalt är Mitsubishi Electric en ledande tillverkare / utvecklare av display produkter, och i Sverige har vi haft eget kontor sedan 1983. På kontoret i Häggvik strax norr om Stockholm finns idag tre affärs-drivande divisioner: Semiconductors som levererar elektronik komponenter till industrin, Living Environment Systems som sysslar med luftkonditionering, ventilation, kylkompressorer och dylikt samt slutligen, Visual Information Systems.
Inom VIS som vi kallar vårt affärsområde, marknadsför vi diverse produkter som alla har som sin uppgift att synliggöra bildinformation på ett eller annat sätt. Vare sig det skall vara i utskriven, projicerad, inspelad, uppspelad eller i någon annan form. Våra produkter är utvecklade och tillverkade i egen regi, vilket ger oss en unik möjlighet att ta ansvar för och garantera funktion och kvalitet.
Förutom den svenska marknaden ansvarar vi för försäljning och support av våra produkter i Norge och Finland. Utöver Skandinavien finns Mitsubishi Electric Europe representerat i Holland, Spanien, England, Frankrike, Tyskland, Italien, Irland och Ryssland.