Björkmans Bil nästa för Mitsubishi

From den 19 november kommer Mitsubishi finnas representerade hos Björkmans Bil i Västmanland
och södra Dalarna. Försäljning och service av Mitsubishi kommer att ske i Västerås, Ludvika, Hedemora, Hallstahammar och Avesta.  Dessutom kommer man som Mitsubishiägare även kunna serva sin bil på Björkmans Bils serviceanläggning i Sala.

-       Vi är mycket glada och stolta över att ha fått förtroendet att representera Mitsubishi i Västmanland och södra Dalarna. Vi tror att potentialen är mycket stor för Mitsubishi i vår region, där kombinationen med diesel och 4-hjulsdrift är starkt efterfrågad. Dessutom ser vi fram emot att få sälja en bil med marknadens längsta nybilsgaranti säger Anders Björkman, vd för Björkmans Bil.

-       Björkmans Bil är ett stabilt äldre bilhandlarföretag som vi tror mycket på. Genom att samarbeta med Björkmans Bil täcker vi nu upp ett stort geografiskt område där vi tidigare har saknat märkesrepresentation på ett flertal orter.
Mitsubishi är sedan tidigare representerade i Västerås och Fagersta av Nyströms Bilar respektive Bil-City i Fagersta. Vi är fast övertygade om att Björkmans Bil kommer bli ett mycket bra komplement för oss i arbetet med att stärka upp Mitsubishis närvaro i området säger Martin Åhrbom, chef för återförsäljarutveckling på Mitsubishi Motors Sverige.

Fakta om Björkmans Bil
Verksamheten bedrivs i moderna fullserviceanläggningar i Västerås (huvudkontor), Hallstahammar, Avesta, Fagersta, Hedemora, Ludvika och med verkstad i Sala. Björkmans Bil har ca 120 anställda, säljer ca 2500 bilar per år och omsätter drygt 400 miljoner kronor.
Björkmans Bil AB är även auktoriserad återförsäljare för Saab, Opel, Chevrolet, Peugeot, Jeep, Alfa Romeo, Lancia och Fiat. Företaget grundades 1965 av Bertil Björkman.

Fakta om Mitsubishi
Mitsubishi Motors personbilar säljs i Sverige via MMC Bilar Sverige AB. Företagets svenska huvudkontor ligger i Sollentuna utanför Stockholm. MMC Bilar Sverige AB har 31 anställda och ett nätverk av 74 återförsäljare och 100 serviceverkstäder runt om i Sverige.

Sveriges längsta bilgaranti
Mitsubishi har åtta års garanti på alla personbilar som säljs i Sverige. Det är Sveriges längsta garanti vid köp av en ny bil och ger bilköparna fler bekymmersfria mil, ett tryggare köp och bättre andrahandsvärde. Garantin följer bilen i åtta år eller upp till 15 000 mil och gäller för alla Mitsubishis personbilar, förutom de som används i yrkestrafik.

Anders Björkman, vd Björkmans Bil
021-81 50 01 anders.bjorkman@bjorkmansbil.se