MITSUBISHI e-EVOLUTION CONCEPT får världspremiär på Tokyo Motor Show

Årets Tokyo Motor Show* kommer att innebära en betydande milstolpe för Mitsubishi Motors. En ny era av långsiktig tillväxt och hållbar utveckling inleds. Flaggskeppsbilen, MITSUBISHI e-EVOLUTION CONCEPT får världspremiär på mässan. Denna högpresterande konceptmodell kommer att kombinera Mitsubishi Motors arv av fyrhjulsdrift och elektriska drivlinor med avancerad teknik under en aerodynamisk SUV-kupé.

* Den 45:e upplagan av Tokyo Motor Show 2017 kommer att vara öppen för allmänheten från 27 oktober till 5 november med pressdagar den 25 och 26 oktober 2017 på mässan Tokyo Big Sight.

Mitsubishi Motors personbilar säljs i Sverige via MMC Bilar Sverige AB. Företagets svenska huvudkontor ligger i Upplands Väsby utanför Stockholm. MMC Bilar Sverige AB har 34 anställda och ett nätverk av ca 70 återförsäljare och 100 serviceverkstäder runt om i Sverige. Mer information finns på www.mitsubishimotors.se

_____________________________________________________________________________

Lotta Thulin, PR- och informationsansvarig, Mitsubishi Motors Sverige