Mitsubishi öppnar ny konceptbutik i Sickla

I helgen smygöppnade Mitsubishi Motors i Sverige ett showroom och konceptbutik om 145 kvadratmeter i Sickla. Konceptbutiken, som blir den enda av sitt slag i Sverige, kommer att utgöra en helt ny plattform för kunder och potentiella kunder att upptäcka och uppleva varumärket Mitsubishi eller att köpa en produkt eller en tjänst från företaget.

– Mitsubishi Concept Store är en interaktiv arena där man på ett nytänkande och engagerande sätt kan lära sig mer om våra laddhybrider och vårt varumärke. Vi vill utveckla sättet att uppleva och köpa en produkt eller tjänst från oss. Bra onlinelösningar i kombination med ett upplevelsecenter tror vi är en viktig del för att kunna sälja bilar i framtiden och vi är glada över att nu ha öppnat vår konceptbutik i Sickla, säger Anna Ulfvin, VD för Mitsubishi Motors i Sverige.

I det nya upplevelsecentret kommer bland annat kampanjer, testkörningar, olika aktiviteter och nya lanseringar av laddhybridbilar att ske. Men som företag- eller privatkund kommer butiken också vara en plattform för köp eller privatleasing av en Mitsubishi. Hyresavtalet för konceptbutiken är tecknad med Atrium Ljungberg och Mitsubishis etablering är i linje med deras strategi för popupbutiker och varumärkesnedslag i sina handelsfastigheter.

– Vi är fantastiskt glada över att Mitsubishi väljer Sickla för sin enda svenska konceptbutik. På Atrium Ljungberg jobbar vi aktivt med hållbarhetsfrågor, inte minst i Sickla, där vi förra året fick Nacka kommuns utmärkelse för hållbar stadsutveckling. Därför känns det riktigt bra att Mitsubishi öppnar en konceptbutik för bland annat sina laddhybridbilar just här, säger Charlotta Gustafson, Head of leasing på Atrium Ljungberg.