Mitsubishi presenterar konceptbilen "TRITON ABSOLUTE" på Bangkok Motorshow

På den 40:e internationella bilsalongen i Bangkok, premiärvisar nu Mitsubishi Motors Corporation konceptbilen ”TRITON ABSOLUTE” - en specialversion av den populära pickupen Triton (L200 i Europa). I höstas hade nya L200 världspremiär i Thailand och i höst kommer nya L200 att lanseras i Sverige.

TRITON ABSOLUTE bygger på modellkonceptet ”ABSOLUTELY Beyond Tough” vilket förtydligats bland annat genom den tuffa och mer robusta attityden, den solida designen samt genom de markanta LED-ljusen. Det är en pickup som också på många sätt är väl förberedd för äventyret, en egenskap som återkommer i Mitsubishis modellutbud och som gått i arv i generationer.

Mitsubishi Motors har med den specialbyggda pickupen tagit tillvara på kundernas önskemål om en bil där funktionalitet inte offrats för image eller komfort, och hoppas att denna tuffa och framåtblickande konceptbil ska tilltala pickup-kunder världen över.

Med konceptbilen TRITON ABSOLUTE vill Mitsubishi än en gång demonstrera sin globala tagline ”Drive your Ambition”, ett uttryck för företagets 100-åriga arv som biltillverkare med fokus på kunden och där varumärket vill utmana det konventionella med sin formgivning, framåtsträvande värden samt tekniskt moderna och bränsleeffektiva bilar som åkarna kan färdas bekvämt i oavsett terräng.

Bilder och mer information finns på: https://bangkok-motorshow.com/

• konceptbil
  • l200
  • mitsubishi

Om Mitsubishi Motors i Sverige

Mitsubishi Motors personbilar säljs i Sverige via MMC Bilar Sverige AB. Företagets svenska huvudkontor ligger i Upplands Väsby utanför Stockholm. MMC Bilar Sverige AB har 32 anställda och ett nätverk av 73 återförsäljare och 85 serviceverkstäder runt om i Sverige.

Mer information finns på www.mitsubishimotors.se