Ny VD för Mitsubishi Motors i Sverige

Thomas Holm blir från och med den 1 augusti 2007 ny VD för SC Auto Sweden AB som är generalagent för Mitsubishi Motors i Sverige. Thomas kommer närmast från befattningen som försäljningschef för Peugeot i Sverige. — Det ska bli mycket spännande att arbeta med Mitsubishi Motors som har intressanta bilar i modellprogrammet. Flera nya bilar har lanserats under det senaste dryga året och ytterligare med god potential på marknaden är på väg, säger Thomas. — Jag är övertygad om att Thomas med sina tjugo framgångsrika år inom bilbranschen, både inom återförsäljarledet och på distributörssidan, starkt kommer att bidra till att ytterligare stärka Mitsubishi Motors representation i Sverige, säger Shin Wakasugi, VD för SC Auto Sweden AB och som efter Thomas tillträde fortsätter som arbetande styrelseordförande. — Thomas och jag kommer att samarbeta i god laganda för vår fortsatta tillväxt, säger Shin.

• Utnämningar