Plug-in hybrid slår säljrekord

Mitsubishi Outlander är Europas mest populära plug-in hybrid med över 50.000 sålda bilar. Modellen är dessutom Sveriges mest sålda supermiljöbil.

Outlander Plug-in Hybrid som lanserades i Sverige i slutet av 2013 skapade snabbt ett stort intresse. Nu under hösten fick modellen en större uppdatering både exteriört, interiört, ny utrustning samt ett lägre CO2-utsläpp. Modellen fick även nya säkerhetssystem.

Magnus Monié, vd på Mitsubishi Motors Sverige berättar:

-  2015 har varit det bästa året på länge i Mitsubishi Motors Sveriges historia, både gällande försäljningssiffror och omsättning. Att vi är nummer ett bland supermiljöbilarna i Sverige samt ligger nummer tre på försäljningstoppen i Europa med Outlander Plug-in Hybrid är otroligt kul.

Outlander Plug-in Hybrid står för 15% av Mitsubishis totala försäljning i Europa. 55% av den totala Outlanderförsäljningen är plug-in hybrider.

Outlander Plug-in Hybrid försäljning - topp 5 i Europa

1. Nederländerna mer än 20.350 bilar
  2. Storbritannien mer än 16.300 bilar
  3. Sverige mer än 5670 bilar
  4. Norge mer än 3800 bilar
  5. Tyskland mer än 3030 bilar

_______________________________________________________________

Mitsubishi Motors personbilar säljs i Sverige via MMC Bilar Sverige AB. Företagets svenska huvudkontor ligger i Sollentuna utanför Stockholm. MMC Bilar Sverige AB har 33 anställda och ett nätverk av 73 återförsäljare och 100 serviceverkstäder runt om i Sverige. Mer information finns på www.mitsubishimotors.se

För mer information, kontakta gärna:Lotta Thulin, PR- och informationsansvarig, Mitsubishi Motors Sverige 070-580 68 06 eller lotta.thulin@mitsubishimotors.se

MMC Bilar Sverige AB är generalagent för Mitsubishi Motors personbilar och lätta lastbilar i Sverige. Mitsubishi är Japans äldsta biltillverkare och firade 90 år 2007. Huvudkontoret med 33 anställda, finns i Sollentuna utanför Stockholm. Cirka 73 återförsäljare och närmare 100 auktoriserade verkstäder finns runt om i landet.