Mitt Liv och Hemfrid samarbete ska bidra till ett mer inkluderande samhälle

Mitt Liv och Hemfrid samarbete ska bidra till ett mer inkluderande samhälle

Foto: Pixabay

Nu inleder Mitt Liv och Hemfrid ett samarbete för att öka mångfalden och integrationen på den svenska arbetsmarknaden. Hemfrid är Sveriges första och största leverantör av hushållsnära tjänster och vill vara branschens bästa arbetsgivare.

— Det är oerhört glädjande att Hemfrid vill samarbeta med Mitt Liv för ett mer inkluderande samhälle. Genom vårt mentorprogram kan företag som Hemfrid hjälpa till att öppna dörrar för de som vill in på arbetsmarknaden men och också med detta öka sin mångfaldskompetens inom företaget, säger Henrietta Bean, Regionansvarig på Mitt Liv i Stockholm.

— En majoritet av våra anställda har utländsk bakgrund och mångfald är en av våra främsta tillgångar. Vi vill bli ännu bättre på att ta tillvara på den kunskap och det kulturutbyte som finns inom företaget. Genom samarbetet med Mitt Liv har vi möjlighet att utveckla våra medarbetare, på alla positioner, i mångfaldsfrågor och underlätta integration ännu mer. Vi är övertygade om att det stärker oss som företag och främjar vår innovationsförmåga, säger Maria Andersson, vd Hemfrid.

Hemfrid kommer vara en del i Mitt Livs mentorprogram, Mitt Livs Chans. Det innebär att anställda kommer ha möjlighet att öka sin kunskap om mångfald och vidga sina perspektiv. Några kommer också att medverka som mentorer och stötta en annan persons personliga utveckling in på arbetsmarknaden.

Fakta om Hemfrid
Hemfrid är Sveriges första och största leverantör av hushållsnära tjänster och vill vara branschens bästa arbetsgivare. Hemfrids 1 900 medarbetare från hela världen underlättar vardagen för familjer i Stockholm, Göteborg, Malmö, Uppsala, Västerås och Helsingborg. Vi vill att fler tar hjälp för att få ihop sitt livspussel. Läs mer på www.hemfrid.se

Fakta om Mitt Liv
Mitt Liv är ett socialt företag som arbetar för ett inkluderande samhälle och en arbetsmarknad som värdesätter mångfald. Genom mentorskap, utbildning och vidgade kontaktnät vill vi öppna dörrar för personer med utländsk bakgrund. Mitt Liv arbetar också med företag och organisationer som aktivt vill arbeta med mångfaldsfrågor. Läs mer på www.mittliv.com