Filipa Rodrigues Simões och Gabriella Christiansen

PS Partner inleder samarbete med Mitt Liv

PS Partner inleder nu ett samarbete med Mitt Liv för ökad mångfald och inkludering på den svenska arbetsmarknaden. PS Partner är experter på rekrytering, management, konsultlösningar och ledarutveckling. Företaget har kontor i Göteborg, Stockholm, Borås och snart även Malmö.

– Vi tycker att det är viktigt att kunna få möjlighet att bidra till mångfaldsarbetet och en inkluderande arbetsmarknad. I vårt arbete har vi möjlighet att kunna göra större skillnad i frågan i och med att vi är med i Mitt Liv. Då får vi ännu mer kunskap både från Mitt Liv och från våra internationella talanger, säger Gabriella Christiansen, Regional Manager PS Partner i Göteborg.

Från och med våren 2019 och ett år framåt kommer PS Partner bidra med mentorer i ”Mitt Livs Chans” som är Mitt Livs mentorprogram. Det innebär Gabriella och Filipa på PS Partner får möjlighet att bli mentorer åt akademiker med utländsk bakgrund som söker jobb motsvarande sin kompetens.

– Mångfaldsarbetet är också viktig att förmedla till våra kunder. Det finns mycket kompetens som inte tas tillvara på idag och det vill vi gärna påverka och ändra på. Modet att utmana arbetar vi med dagligen, säger Filipa Rodrigues Simões, talent acquisition på PS Partner som har själv varit deltagare i Mitt Livs Chans och vill nu ge tillbaka genom att vara mentor.

– I vår organisation jobbar vi ständigt med frågan och anställer gärna personer med olika bakgrund samt erbjuder praktikplatser så att fler personer får möjligheten att uppnå sina mål i arbetslivet. Samarbetet med Mitt Liv ger oss möjligheten att sprida mångfaldsarbetet vidare och samtidigt hjälpa andra och lära oss mer, säger Gabriella.

Fakta om PS Partner

PS Partner grundades 2010 i Göteborg av Anna Petersson. Idén som företaget bygger på är än idag; att se människorna bakom kandidaterna och följa dem långt på vägen. PS Partner erbjuder rekryteringstjänster och konsultlösningar. PS Partner finns i Göteborg, Stockholm och Borås och har 18 anställda. Läs mer på www.pspartner.se

Fakta om Mitt Liv

Mitt Liv är ett socialt företag som arbetar för ett inkluderade samhälle och en arbetsmarknad som värdesätter mångfald genom mentorskap, utbildning, och föreläsningar. Läs mer på www.mittliv.com.

Mitt Liv — Laras Piniji, laras.piniji@mittliv.com

PS Partner — Gabriella Christiansen, gabriella.christiansen@pspartner.se