Mitthem köper fastighet av Norrvidden

Mitthem har köpt fastigheten Borgaren 5 på Södra Järnvägsgatan 31 av Norrvidden. Mitthem tillträder fastigheten den 1 mars. Syftet med köpet är för Mitthem att man vill samla sin organisation under ett och samma tak. Idag finns Mitthem med huvudkontor på Thulegatan 11. Dessutom har man två expeditioner, en i Nacksta centrum och en i Skönsberg. Nu ges möjlighet att föra samman bolagets samtliga funktioner på ett ställe. Allt för att minska våra kostnader genom en ökad samordning och höjd effektivitet.. - Det här är något vi strävat efter under en längre tid och det är roligt att vi nu kunnat förvärva en bra fastighet för våra ändamål, säger Hans Selling Mitthems VD. - Det är också roligt att vi gjort affären med Norrvidden som är en aktiv aktör på Sundsvalls fastighetsmarknad. Visst kan det kännas tråkigt att lämna vårt vackra Stenstadshus på Thulegatan men på det här sättet blir vi både effektivare och spar in på kostnaderna, något som är nödvändigt för vår verksamhet, avslutar Selling. Merparten av de gamla hyresgästerna i huset har redan flyttat ut eller är på väg att flytta. Efter tillträdet den 1 mars vidtar en del ombyggnationer och förändringar av fastigheten både interiört och exteriört. Ombyggnationerna planeras pågå fram till hösten 2007 då det blir dags för inflyttning. Mer information om fastighetsaffären lämnas av: Hans Selling, telefon 070-513 95 39 Med vänlig hälsning Mitthem AB / StuBo Eric Liljeström Säljavdelningen Tel 060-13 95 15 Mobil 070-597 95 15 www.mitthem.se

• Sundsvall

Marie Selin