Dricka jul med ny svensk delikatess

Att äta julbord är en tradition som följt oss ända sedan vikingatiden då uttrycket ”dricka jul” myntades. Nu kan julbordet avnjutas med Vinter, en halvtorr kryddad blend av nio olika mjöd. Vinter är ett stycke extraherad svensk natur på flaska med en fyllighet och smak som kan göra det till en ny härlig julklassiker.

För urvalet står en av landets mest framstående dryckeskännare som hittat en elegant balans mellan kraftfullt bäska och friska inslag av pomerans med mjuka runda honungstoner och kryddiga inslag av tallskott, älggräs och skvattram. En fantastisk kombination som gör sig väl till såväl desserten som den inlagda sillen.

Vinter är en värdig uppföljare till den blend av sommarmjöd utvald av Carl Jan Granqvist som gjort succé och etablerat Svenskt Mjöd som ett kvalitetsalternativ på dryckesmarknaden. Vinter ingår i Systembolagets beställningssortiment, art.nr 74119

Vinter hör julen till och kan avsmakas på mässan Julens Gästabud i Nacka strand, 23-24 november 2013.

• Gastronomi

Mjödhamnen AB tillverkar och marknadsför Svenskt Mjöd. Med basen i Hällefors utanför Grythyttan besöker man landets biodlare med sitt mobila bryggeri. Svenskt Mjöd är ett stycke extraherad svensk natur på flaska. Idag finns ett 30-tal produkter i Systembolagets beställningssortiment.

Johan Pihl

Presskontakt VD 070-5447403