Exempel på arbete utfört av C Lidberg Bygg AB.

C Lidberg Bygg AB, nu certifierade mot ISO 9001, ISO 14001 och ISO 45001.

Efter ett intensivt arbete under våren och sommaren kan nu personal och ledning hos C Lidberg Bygg AB glädjas åt att certifikatet för ISO 9001, ISO 14001 och ISO 45001 sitter på väggen! Företaget arbetar med om- och tillbyggnationer, reparationer och har även egen plåtverkstad TW:s Plåtslageri som också ingår i certifieringen. Vi utgår från Lilla Edet men arbetar i hela trestadsområdet samt Ale och Kungälv.

Bättre struktur

Företagets KMA-samordnare Heidi Lindqvist berättar: ”Vi har fått mycket bättre ordning och reda sedan vi började jobbet med certifieringen. Både gällande dokumentation och i lokalerna”.

Vi fick bra stöd av Certway vid införandet och har nu mycket bättre kontroll över vårt systematiska miljö-, kvalitets- och arbetsmiljöarbete. Vi utnyttjar mer i de datasystem vi har som stöd, ett likartat arbetssätt helt enkelt. Bättre för våra kunder, våra anställda och vi har bättre kontroll på våra underentreprenörer och andra leverantörer.

Följer upp med nyckeltal

VD Björn Johansson tillägger: ”Genom att ta fram ett antal nyckeltal för vårt kvalitetsarbete så har vi mycket bättre kontroll på att vi arbetar effektivt med fokus på högsta kundnöjdhet”.

Kontaktuppgifter:

C Lidberg Bygg AB