Östergötlands Pulverlackering, Vadstena FR2000-certifierat

Östgötalacken är ett nystartat familjeföretag med säte i Vadstena som utför pulverlackering till kunder i Östgötatrakten. Med över 20 års erfarenhet i bagaget valde Rolf Flygh och hans söner Jörgen och Peter att starta nytt i samma bransch. Starten till det hela var ett inslag på lokalradion där man pratade näringsliv och vad som saknades; en pulverlack. I Vadstenatrakten finns många stora och mindre företag som har behov av pulverlackering; Vädersta och BT tillhör de mer namnkunniga.

Man insåg snart att de större företaget ställde krav på någon typ av kvalitet- och miljöledningssystem och Östgötalacken valde att genomföra en FR2000-certifiering med hjälp av Certway

I och med FR2000-jobbet har man nu ännu bättre kontroll på sitt arbetsmiljö-, miljö- och kvalitetsarbete.

Vi önskar Östgötalacken lycka till i framtiden!

PS. Östgötalacken heter Östergötlands Pulverlackering AB, mer info www.ostgotalacken.se eller 0143 – 419 550.

monika@marknadskommunikation.nu, www.marknadskommunikation.nu