MOBA förvärvar Novatron

"MOBA Group har haft ett nära samarbete med Novatron i både Finland och Sverige sedan 2011. Tillsammans har vi framgångsrikt etablerat grävsystemet XSite med tillhörande mjukvarulösningar och tjänster på flera marknader över hela världen. Vår investering i Novatron MCS AB kommer att bidra till fortsatt stark tillväxt för den svenska verksamheten och göra det möjligt att lansera fler MOBA produkter i Sverige”, säger David Shelstad, VP International Sales, MOBA Group.

David fortsätter, ”MOBA Mobile Automation AG förvärvar Novatron MCA AB av Novatron Oy, vilket innebär att Novatron MCS AB byter namn till MOBA AB under 2016 och blir en del av MOBA Groups internationella nätverk och expertis. Andreas Quarfordt och Patrik Wallgren kommer att fortsätta deras framgångsrika arbete som chef respektive försäljningschef under det nya namnet MOBA AB.”

Andreas och Patrik konstaterar: ”Som fullvärdig medlem i MOBA Group blir vi en starkare organisation och kan erbjuda ett bredare produktutbud, detta kommer våra kunder att kunna dra stor nytta av”.

”MOBA Group är en global aktör på den mobila marknaden för automation och utökar ständigt sitt nätverk för att vara öppen för nya möjligheter. Nyligen etablerade sig MOBA Group med dotterbolag i Storbritannien och Brasilien. Nu är det dags för Sverige. Som en global aktör får vi rätt perspektiv med möjligheten att tillhandahålla tjänster av högsta kvalité. Detta gör MOBA till en kompetent partner för teknisk utveckling och det optimala stödet i mobil automation.”, avslutar David.