Få full koll på hela familjens mobiltelefoni med nya Telenor-appen

I takt med att Telenor har presenterat nya smarta mobilabonnemang så som Familjeflex och Change har behovet av att hålla koll på flera olika abonnemang ökat. Ett modernare gränssnitt, smidig navigation, ny funktionalitet i form av utökat stöd för familjeabonnemang samt lättillgänglig, personlig support var målbilden när Telenor Sverige vände sig till Milou och MOBB med förfrågan att ta fram en ny Telenor-app.

När Telenor kom till oss med frågan så hade de tre tydliga ledord för den nya appen: Enkelhet, strukturell tydlighet och snabb navigation. Det kan låta enkelt, men längs med vägen har våra interaktions- samt UX-resurser verkligen fått verkligen fått bryta gränser, tänka nytt och innovativt. Komplexiteten i att kunna hantera alla Telenors olika kundgrupper och abonnemangsformer i samma gränssnitt har varit väldigt utvecklande, men i många lägen även utmanande." säger Jessica Söderlund, kundansvarig på Milou.

”De senaste årens förändrade mobilbeteende har stor påverkan på hur vi som operatör möter våra kunder på bästa sätt. Vår app är en av de kanaler som blir viktigare för varje dag som går och vi är väldigt nöjda med det samarbete vi haft med Milou och MOBB för såväl koncept som slutlig upplevelse av vår senaste version” säger Patrik Algotsson Small Screen Manager på Telenor Sverige.

Tidigare versioner av Telenor-appen har varit ett mycket uppskattat komplement till kundportalen Mina Sidor. Den nya versionen som nu finns tillgänglig i App Store & Google Play har fått ett varmt mottagande av användarna.

”Vi har ansvarat för utvecklingen av Telenor-appen enda sedan 2010. Den tredje versionen tycker jag visar på vilken oerhörd förmåga Telenor har att ligga i framkant genom att löpande ta in kundernas, önskemål om transparens. Samarbetet mellan Milou och MOBB inleddes för drygt ett år sedan. Detta projekt visar tydligt på hur oerhört viktigt det är att löpande kunna använda våra olika kompetenser på ett flexibelt sätt, speciellt när kravställningen mellan upplevelse, funktion och integration är så pass hög som i detta projekt.” avslutar Anders Börde VD på MOBB.

Den nya Telenor-appen innehåller en mängd nya och vidareutvecklade funktioner, nedan följer ett par exempel:

·  Se ditt och/eller familjens saldo sedan senaste fakturan.

·  Se din och/eller familjens dataförbrukning, uppringda samtalsminuter och skickade meddelanden.

·  Ställ in surfgränser för familjemedlemmar (Familjeflex).

·  Köp till extra surf.

·  Beställ/avbeställ Plustjänster.

·  Beställ SIM-kort och abonnemang.Se information om ditt abonnemang inklusive PUK-kod & SIM-kortnummer.

·  Se fullständig fakturainformation med möjlighet att skicka den vidare via e-post.

·  Få tillgång till personlig FAQ via Emma, Telenors virtuella kundserviceagent.

·  Få tillgång till vår Smartphone-support.

·  Få information om din närmsta Telenorbutik.

·  Få löpande erbjudanden om tjänster, uppgraderingar och andra spännande initiativ.

Arbetsgrupp

-  Milou