MobiCard lanserar ett smartare sätt att annonsera

Varje år spenderar svenska företag miljarder i annonsering på erbjudanden och rabatter som aldrig
utnyttjas. Med MobiCard kan dessa erbjudanden paketeras i ett format som köparen själv administrerar. Erbjudandena finns alltid tillgängliga och köparen bestämmer själv när de ska användas.

Köparen väljer själv när hon eller han ska ta del av företagens erbjudanden, med hjälp av mobiltelefon eller genom webben. Erbjudanden och rabatter sprids över hela Sverige och till alla köpare - men används bara när de själva vill.

”På MobiCard ska man hitta ett bra pris på precis det man söker. Oavsett om det är en vinterjacka, en kaffe latte eller ny bil. Oavsett om man bor i Stockholm, Göteborg, Malmö eller Gullspång.”

Ludvik Georgsson, marknadsansvarig på MobiCard Media.

MobiCard vänder sig i första hand till privatpersoner, men har även erbjudanden till företag. Den officiella lanseringen av MobiCard sker inom kort, men finns redan som betaversion för nyfikna utforskare.

“Trots att vi endast finns som Betaversion har vi redan ett hundratal erbjudanden och ett tusental aktiva användare. Det är ett bevis på att reklam-on-demand fungerar, och att många svenskar är prismedvetna när de handlar.”

ANNONSERA SMARTARE – SÅ FUNGERAR DET

· Annonsören  formulerar  ett  erbjudande.  Det  kan  vara lokalt eller rikstäckande, specifikt eller allmänt, för-bra- för-att-vara-sant eller bara hyfsat, gälla under en längre period eller bara en dag.

·  Erbjudandet puliceras på mobicard.se och i MobiCards mobila applikation. Att publicera annonsen kostar ingen- ting (så länge erbjudandet inte utnyttjas).

·  Användare hittar ett erbjudande och beställer det direkt genom MobiCard. Systemet håller reda på vilka erbjudan- den som är beställda, så att annonsören bara behöver betala för de som utnyttjats.

·  Inaktuella  erbjudanden  plockas  automatiskt  bort  från sidan. T ex när lagret är slut, eller när annonsören har nått önskat antal kunder.

• vivacity
  • uppköp
  • rabatter
  • online
  • mobiltelefoni
  • mobicard.se
  • keynote media group
  • keynote
  • erbjudande
  • aktier
  • annonsering

MobiCard Media Group är en ledande systemintegratör som erbjuder lösningar inom radioteknologi och mobil kommunikation. MMG har som målsättning att ligga i framkant när det gäller nyskapande av framtidens innovativa kommunikationsplattforma med en virtuell organisation som är mycket snabbt skalbar och alltid anpassad efter kundernas behov.

Dotterbolaget MobiCard® har en unik, egenutvecklad teknisk plattform som digitaliserar medlems-, lojalitets- och förmånskort, eller erbjudanden, för både webb och smartphone.