MobiCard lockar allt fler annonsörer och användare

MobiCard har fått en bra start sedan lanseringen under hösten 2011. Antalet annonsörer och användare har ökat stadigt både för marknadsföring via webb och mobil. Det som lockar är MobiCards koncept där det inte kostar något för annonsören att lägga ut sina erbjudanden – och heller inte innebär varken kostnader eller köpkrav för köparen.

Hittills har över 200 annonsörer valt att annonsera sina produkter och tjänster genom MobiCard – många av dem med hela sitt sortiment. Det innebär att redan nu erbjuds tusentals varor med rabatter på upp till 90 procent och antalet växer stadigt med 15-20 procent per vecka.

Målet för MobiCard är att nå 100 000 unika användare under första kvartalet 2012, och samtidigt se till att det finns minst 300 annonsörer som erbjuder rabatter för sina produkter och tjänster.

– Vårt koncept bygger på våra egna marknadsundersökningar och uttalade behov och önskemål från hundratals beslutsfattare inom detaljhandeln. Vi hjälper VD, marknadschef, säljchef och butikschef att nå sina sälj- och affärsmål, samtidigt som vi spar pengar åt köparen. Kort och gott, inga kostnader för att annonsera och inga kostnader eller kontrakt för köparen – bara möjligheter att spara pengar, säger David Engler Ludviksson, General Manager MobiCard AB

• webbannonsering
  • erbjudande