Mobil marknadsföring - en succé hos annonsörerna

Varje år spenderar svenska företag miljarder i annonsering på erbjudanden och rabatter som aldrig utnyttjas, men hos MobiCard behöver man inte chansa. Redan har mer än 200 företag hittat till annonserings- och marknadsföringsplattformen MobiCard, och fler är på väg.

MobiCard når annonsörer och användare i allt ökande takt: Antalet annonsörer överstiger redan 200 och ökar stadigt med minst 15 % per månad. Varje annonsör representerar dessutom tusentals olika produkter. Detta placerar redan MobiCard, en dryg månad efter lansering, bland de större aktörerna på denna marknadsnisch.

Via sitt unika annonsformat på webben och i mobiltelefonen tillhandahåller MobiCard kostnadsfri distribution av erbjudanden där annonsören enbart betalar om de används. Annonsformatet representerar en innovativ säljkanal med direkt access till de användare som anslutit sig.

Annonsering - från idé till exponering - går på ett ögonblick i en digital miljösparande omgivning.  Konsumenten har alltid sina erbjudanden tillgängliga i egenanpassade menyer och behöver inte förskottsboka eller betala förrän det utnyttjas.

ANNONSERA SMARTARE – SÅ FUNGERAR DET

· Annonsören  formulerar  ett  erbjudande.  Det  kan  vara lokalt eller rikstäckande, specifikt eller allmänt, för-bra-för-att-vara-sant eller bara hyfsat, gälla under en längre period eller bara en dag.

·  Erbjudandet publiceras på mobicard.se och i MobiCards mobila applikation. Att publicera annonsen kostar ingenting (så länge erbjudandet inte utnyttjas).

·  Användare hittar ett erbjudande och beställer det direkt genom MobiCard. Systemet håller reda på vilka erbjudan- den som är beställda, så att annonsören bara behöver betala för de som utnyttjats.

·  Inaktuella  erbjudanden  plockas  automatiskt  bort  från sidan. T ex när lagret är slut, eller när annonsören har nått önskat antal kunder.

För mer information vänligen kontakta;

David Engler-Ludviksson

General Manager

Mobicard AB

david@mobicard.se

www.mobicard.se

• Media, kommunikation

• rabatter
  • rabatterbjudanden
  • shopping
  • detaljhandeln
  • annonsering i mobilen
  • annonsera gratis
  • annonsering
  • annonser
  • online
  • annonsörer
  • erbjudande
  • mobicard.se
  • mobila tjänster
  • mobiltelefoni

MobiCard Media Group är en ledande systemintegratör som erbjuder lösningar inom radioteknologi och mobil kommunikation. MMG har som målsättning att ligga i framkant när det gäller nyskapande av framtidens innovativa kommunikationsplattforma med en virtuell organisation som är mycket snabbt skalbar och alltid anpassad efter kundernas behov.

Dotterbolaget MobiCard® har en unik, egenutvecklad teknisk plattform som digitaliserar medlems-, lojalitets- och förmånskort, eller erbjudanden, för både webb och smartphone.