Ad-Wise siktar på 10 miljoner skärmar via strategiskt avtal med BRM Mobile

Sälj- och utvecklingsbolaget, Ad-Wise, breddar sin verksamhet för att kunna möta annonsörernas önskemål gällande interaktivitet i samband med DOOHTV (Digital Out Of Home TV) kampanjer. Tillsammans med BRM Mobile siktar Ad-Wise på att etablerar en skärm i var mans mobiltelefon. Förutom innehållstjänster och reklam kommer köp att kunna genereras och följas direkt genom mobilen.

Ad-Wise har identifierat ett stort intresse hos annonsörer att kunna bygga bryggor mellan reklamen på TV-skärmar i butiker och slutkonsument. Nyckeln är dagens mobiltelefoner som erbjuder helt nya förutsättningar att skapa naturliga och interaktiva lösningar som ger annonsörerna möjligheten att kommunicera med slutkonsumenten vid köptillfället.

- BRM Mobile har kompetensen att hjälpa kunden att ta steget från TV-skärmens envägskommunikation till att följa kunden genom mobilen. Dessa två kanaler, TV-skärm och mobiltelefon, kompletterar varandra och skapar fantastiska möjligheter att skapa nya spännande kommunikationslösningar för annonsörerna, säger Mikael Roupé VD på Ad-Wise

Fördelarna med Ad-Wise nya tjänst är att annonsören effektivt kan kommunicera med slutanvändaren direkt före, under och efter köptillfället. Tjänsten erbjuder även annonsören möjlighet att snabbt byta både budskap och erbjudande, följa statistik i realtid samt möjlighet att fortsätta kommunikationen och därmed förlänga och fördjupa kund relationen.

- DOOHTV är en spännande kanal med tiotusentals skärmar i det offentliga rummet. Här skapar mobiltelefonen spännande möjligheter att lansera ytterliggare 10 miljoner små skärmar, en skärm i var mans ficka, avslutar Joachim Alvarez, Product Manager på Bonnier Responsmedier Mobile Services.