Bonniers mobila julgåvor slår rekord

Traditionella julkort har sedan rekordåret 1995, då det skickades 67,4 miljoner julkort snabbt tappat marknadsandelar. De senaste tre åren har antal skickade julkort legat omkring 40 miljoner. Däremot har antalet mobila julhälsningar slagit nya rekord och förväntas slå nytt rekord även i år.

I den stressiga digitala tidsåldern är det naturligt att traditionella julkort tappar mark mot det moderna mobila julhälsningen. Tillgängligheten och att det är snabbt och enkelt är argument som tilltalar användarna. Med Bonniers mobila kupongteknik erbjuds användarna även möjlighet att skicka julgåvorna som mobila presentkort.

- Våra mobila presentkort tar mark, bara förra vecka skickades över 40.000 mobila lussekatt-presentkort och ett företag beställde över 8.000 mobila presentkort som ska skickas till samtliga anställda i koncernen inom kort, säger Joachim Alvarez Product Manager på BRM Mobile.

Julafton är en stor högtid för SMS andra stora SMS högtider är nyårsafton, påsk och midsommar.

- Andra egenskaper som företagskunder uppskattar är att den mobila gåvan är klimatsmart, snabbheten samt att vi kan garantera att våra presentkort garanterat kommer fram före Kalle Anka, avslutar Joachim Alvarez.

Den 24 december i fjol skickades över 19,8 miljoner SMS i Telias nät, vilket är en ökning med över 100 % på två år. Rekordet förväntas krossas även denna jul.

• Data, Telekom, IT

Bonnier Responsmedier Mobile Services (BRM Mobile) tillhandahåller mobila tjänster. BRM Mobile erbjuder möjligheten att skicka mobila presentkort  och mobila kuponger och andra sms-tjänster. BRM Mobiles mobila värdebärare valideras i samarbete med Kuponginlösen (www.kuponginlosen.se). Bonnier Responsmedier är ett helägt dotterbolag inom Bonnierkoncernen. Mer information på www.brmmobile.se