Mobila kuponger nomineras till prestigefullt pris

Trygg-Hansas kampanjsuccé Livbojsjakten, som bygger på Mobilabs mobila kuponger, har nominerats till Cut the Wire Award 2013 - ett prestigefyllt pris för mobila tjänster.

Livbojsjakten, som nominerats som ”Best Challenger” på den viktiga branschgalan Cut the Wire Award 2013, är ett initiativ för att kartlägga Sveriges livbojar. Tack vare belöningar med Mobilabs mobila kuponger ledde årets kampanj till nästan tio gånger fler kartlagda bojar än 2012.

Den nominerade kampanjen har fått stort genomslag. Kampanjen Trygg-Hansas app-användare uppmuntrades att fotografera livbojar runt om i Sverige. Genom mobilens GPS-positionering fick Trygg-Hansa information om vilka bojar som behövde underhållas eller ersättas. För att öka kampanjens attraktion belönades användarna med en mobilkupong.

”Denna kampanj bygger på ett innovativt sätt att använda mobilpositionering. Kampanjen har på så sätt både varit underhållande och levererat viktig information till Trygg-Hansa. Det här är första gången som en positioneringskampanj inte bara handlar om att skicka reklam när en användare är i närheten av en butik”, säger Joachim Alvarez på Mobilab.

Fredrik Bengtsson på Fivestarday och ansvarig för konceptutvecklingen och produktion av Livbojsjakten, säger: ”Vi har i tidigare kampanjer låtit användarna tävla om ett mindre antal stora priser, men vi har insett att detta har sina begränsningar. I Livbojsjakten valde vi att istället erbjuda mobila kuponger som belöning vilket gjorde att vi kunde premiera många fler vilket har genererat ett betydligt större engagemang.”

• mobila kuponger
  • mobila presentkort
  • mobilmarknadsföring
  • cut the wire award