Mobilab och Sony Ericsson lanserar nytt annonsformat

Sony Ericsson och TV4 Expressen Mobilab AB lanserar ett helt nytt annonsformat integrerat i nya TrackID™ - en musiktjänst som för första gången kopplar samman annonsören och konsumenten via en smartphone.

På samma sätt som att TrackID tidigare har identifierat musik och artist som spelas, kan tjänsten nu även känna igen reklam via TV, radio samt webb och därefter skicka erbjudanden, kampanjkuponger och nyheter som relaterar till reklamen direkt till användarens smartphone.

– TrackID lanserades 2006 och finns redan i 200 miljoner Sony Ericsson-telefoner. Nu har vi tagit utvecklingen ett steg längre och skapat ett helt nytt annonsformat. Konsumenterna kan nu själva välja om de vill ha ytterligare information om erbjudanden i reklamen, säger Markus Bladh affärsutvecklare, media på Sony Ericsson.

Procter & Gamble är först ut att använda den integrerade annonslösningen genom sin Gillette Venuskampanj med Jennifer Lopez.

– För oss är det roligt att kunna erbjuda olika typer av annonsformat. Nya Trackid är en unik möjlighet för varumärkesägare att skicka ut erbjudanden till engagerade konsumenter. säger  Joachim Alvarez, CTO på Mobilab.

Nya TrackID™, som är kompatibel med reklamigenkänning, finns tillgänglig i Sverige via Android Market för alla Android baserade smartphones inom kort.

• kuponger
  • mobilab
  • trackid
  • mobil marknadsföring