Ännu en stororder till Mockfjärds

Fönsterkoncernen Mockfjärds, Nordens ledande fönsterbytare fyller på orderstocken igen. Detta när ytterligare en stor bostadsrättsförmedling väljer att tecka avtal med Mockfjärds FönsterEntreprenad AB.

Fönsterkoncernen Mockfjärds, Nordens ledande fönsterbytare, fyller på ordentligt i orderstocken. Knappt hann bläcket torka på den föregående jätteordern förrän ytterligare en bostadsrättsförening i samma storlek väljer att skriva kontrakt med dalaföretaget Mockfjärds
FönsterEntreprenad AB.

Fönsterbytet omfattar en helhetslösning med projektering, leverans av fönster, montage och
plåtarbeten. Totalt rör det sig om närmare 5800 fönster som ska bytas och en ordersumma på ca 45 miljoner kronor exklusive moms. Bostadsrättsföreningen finns i norra Stockholm.

Ordern är en av de största i Mockfjärds historia. Mockfjärds har genom åren haft en imponerande
tillväxt och denna order gör att företaget kan bygga vidare och säkerställa en expansion inom vår entreprenadverksamhet. Både egen personal och samarbetspartners inom montage- och plåtarbeten kommer att behöva rekryteras under hösten.

”Mockfjärds har blivit Nordens ledande fönsterbytare. Vi har haft oerhörda framgångar genom
åren, men även motgångar, som vi lärt oss mycket av. Att vara fönsterbytare idag kräver så mycket mer än bara ett fönster och en snickare. Våra kunder är väldigt medvetna i sina val och det är verkligen ett tecken på uppskattning när en kund vill skriva ett avtal med oss", säger Marcus Weilund VD vid Mockfjärds Fönsterentreprenad AB.

För ytterligare information kontakta:

Marcus Weilund VD, telefon 0241-25 53 1
Mats Särefjord Marknads- och försäljningschef, telefon 0241-25 53 6

• mockfjärds fönster
  • fönster
  • byta fönster

Mockfjärds erbjuder kvalitetsfönster, dörrar och monteringsarbeten till egna hem och bostadsrätter. Det helhetskoncept som erbjuds våra kunder innefattar rådgivning, måttagning, planering och installation av fönster och dörrar. Mockfjärds Fönster AB grundades 1997 av bröderna Veli-Matti och Tero Heikkinen och ägs sedan 2012 av Dovista. Du kan också följa Mockfjärds Fönster på Facebook.

Malena Ogemar

Presskontakt Marknadschef MFM Marknad 0241-255 29