Angående ROT-artikel i Expressen

Angående ROT artikel Expressen

Mockfjärds - Sveriges ledande fönsterbytare, affärsidé är att erbjuda en helhetslösning där vi tar ansvar för kundens hela fönster och dörrbyte.

Avtalet med kund innehåller flera olika delar, allt ifrån måttanpassade produkter i form av fönster och dörrar, installationsmaterial, tillbehör såsom fönsterbänkar och lister, plåtarbete och installationsarbete med mera.

I varje avtal med kund är vi tydliga med hur mycket som är kundens ROT berättigade arbetskostnad och det är på denna summa vi ansöker om 50% till skatteverket helt enligt de regler som finns.

Det dokument som Expressen visar är delar av intern ersättning till våra montörer. Det belopp vår ansökan till Skatteverket grundar sig på är alltså den ROT berättigade arbetskostnaden enligt avtalet med kund – ej montörens ersättning eller lön.

Eventuella frågor hänvisas till: Tommy Larsson, VD, 0241-255 00

• Bygg, fastighet

Mockfjärds erbjuder kvalitetsfönster, dörrar och monteringsarbeten till egna hem och bostadsrätter. Det helhetskoncept som erbjuds våra kunder innefattar rådgivning, måttagning, planering och installation av fönster och dörrar. Mockfjärds Fönster AB grundades 1997 av bröderna Veli-Matti och Tero Heikkinen och ägs sedan 2012 av Dovista. Du kan också följa Mockfjärds Fönster på Facebook.

Malena Ogemar

Presskontakt Marknadschef MFM Marknad 0241-255 29