Information om ägarförändring i Mockfjärds Fönster AB

Den 31 januari 2012 blir Mockfjärds Fönster AB ett helägt dotterbolag till DOVISTA GRUPPEN. Gruppen har 3.300 medarbetare som arbetar med utveckling, försäljning och tillverkning av fönster i Nordeuropa. I och med ägarförändringen kommer Tommy Larsson att ta över som koncernchef, en tjänst som han kommer att ha parallellt med jobbet som VD för Mockfjärds Fönstermästaren AB. Marcus Weilund kommer att fortsätta som VD för Mockfjärds Fönsterentreprenad AB. Kurt Bering Sørensen, VD i DOVISTA samt styrelsemedlem i Mockfjärds Fönster AB, blir härmed styrelsens ordförande och Veli-Matti Heikkinen, liksom Finn Hansen blir kvar i styrelsen. Tero Heikkinen kommer att avsluta sin anställning i Mockfjärds och kommer även att utgå ur styrelsen.

DOVISTA, som köpte 50% av aktierna i Mockfjärds 2002 och ökade till 75% 2007, tar nu steget fullt ut och blir ensamägare till Mockfjärds Fönster AB. Kurt Bering Sørensen, är imponerad av Mockfjärds utveckling och ser mycket positivt på företagets framtid. Han menar att Mockfjärds med fortsatta konstanta och solida insatser har goda möjligheter att bli det miljardföretag man strävar efter. Kurt betonar också att det är viktigt för Mockfjärds att även i framtiden få behålla den självständiga position man haft i DOVISTA GRUPPEN. Det är även bra att Veli-Matti kan fortsätta i styrelsen. Att företaget blir kvar i Mockfjärd ser han som självklart – det är ju där vi har våra rötter, det som är utgångspunkten för framtiden.

Veli-Matti och Tero, som grundat företaget för 15 år sedan, kan med glädje se tillbaka på många intressanta händelserika år tillsammans med de medarbetare som varit en så viktig del av företaget och som nu ska ta Mockfjärds mot nya mål. Att företaget skulle kunna bli vad det nu är har de alltid varit övertygade om och de tvivlar inte heller på framtiden. Mockfjärds har i sig själv den kraft som behövs och ett starkt koncept som kan bära hur långt som helst, samtidigt som DOVISTA är den långsiktiga ägare som företaget behöver för att kunna anta de utmaningar som kommer från tid till annan.

Tommy Larsson, som nu kommer att axla ansvaret som koncernchef, betonar vikten av att nu och i framtiden värna företagets koncept, värdegrund och mockfjärdsanda – de faktorer som gjort Mockfjärds så framgångsrikt. Visionen är och ska förbli densamma – att bli det självklara valet för alla fönsterbytare!

Vid frågor, kontakta:

Tommy Larsson +46 730 34 26 70

Veli-Matti Heikkinen +46 704 80 20 60

• veli-matti heikkinen
  • mockfjärds fönsterentreprenad
  • tommy larsson

Mockfjärds erbjuder kvalitetsfönster, dörrar och monteringsarbeten till egna hem och bostadsrätter. Det helhetskoncept som erbjuds våra kunder innefattar rådgivning, måttagning, planering och installation av fönster och dörrar. Mockfjärds Fönster AB grundades 1997 av bröderna Veli-Matti och Tero Heikkinen och ägs sedan 2007 till 75% av Dovista. Du kan också följa Mockfjärds Fönster på Facebook.