Mockfjärds Fönstermästaren nyinviger fönsterbutik

Under ett par veckors tid har besökare i Center Syd kunnat se att Mockfjärds Fönstermästarens visningsbutik varit stängd för ombyggnation. Nu på lördag slår visningsbutiken återigen upp portarna i lite ny skepnad. Enligt Staffan Fernquist, säljledare i Skåne, så kommer den nya butiken att tydligare visa hur montaget ute hos kund ser ut.

- Ett fönsterköp är en stor investering som för många känns ganska abstrakt. Tack vare vår visningsbutik så kan vi tydligt visa hur ett Mockfjärdsmontage kommer att se ut i olika sorters hus och med olika slags fönster, säger Staffan.

Mockfjärds, som öppnade sin första fönsterbutik redan 2005, har nyligen gjort om sitt butikskoncept för att bättre spegla företagets helhetslösningar. Beslutet att bygga om butiken i Löddeköpinge kommer i en för företaget mycket expansiv fas.

- När man som vi växer snabbt är det viktigt att inte tappa närheten till kunden. Visst, vårt företag är ursprungligen ett familjeföretag från Dalarna och vi har kvar många av de värderingarna, men våra säljare i Skåne har sina rötter i den Skånska myllan och kan främst den här marknaden. Genom att satsa på vår visningsbutik tydliggör och stärker vi vår lokala förankring, säger Staffan Fernquist och avslutar:

- Det är väldigt roligt att nu få en representativ lokal som våra kunder kan besöka oss i.

Nyinvigningen äger rum lördagen den 30 maj mellan kl 10-16. Alla besökare bjuds på fönstertårta och fina erbjudanden.

• byta ytterdörrar
  • altandörrar