Mockfjärds Fönstermästaren öppnar visningsbutik i Örebro

Mockfjärds Fönstermästaren fortsätter att expandera och stärker genom visningsbutiken sin närvaro i Örebro. Invigningen är den 9 maj och visningsbutiken kommer att drivas av distriktsansvariga för norra och södra Örebro, Hans Winck och Torbjörn Schilling.

Såväl Hans Winck som Torbjörn Schilling har stor erfarenhet såväl på sitt distrikt som inom Mockfjärds och ser fram emot att genom visningsbutiken kunna ta ett steg närmare sina kunder. Mockfjärds Fönstermästaren säljer fönsterinstallationer genom hembesök och genom visningsbutiken får säljarna en möjlighet att visa upp produkter och installationer på ett väldigt konkret sätt.

- Det är ibland svårt för våra kunder att föreställa sig hur våra fönster kommer att se ut i deras hem. Visningsbutikerna gör det möjligt för oss att visa dem konkreta exempel på våra montörers arbete samt vad kunden i slutändan betalar för, säger Johanna Eriksson marknadschef på Mockfjärds Fönstermästaren.

Företaget, som i mars invigde två nya visningsbutiker i Stockholm respektive Borlänge, undersöker möjligheten att öppna än fler visningsbutiker i Sverige. Ytterligare två butiker beräknas öppna innan sommaren men man hoppas kunna inviga än fler under hösten 2009. Johanna Eriksson säger:

- Vi för just nu diskussioner kring nya visningsbutiker och hoppas kunna öppna i alla fall fem nya butiker innan årets slut.

Vakna läsare vet att visningsbutiken i Örebro smygöppnade redan i höstas. Den riktiga invigningen har dock låtit vänta på sig till nu.

Varmt välkomna att titta förbi Adolfsbergsvägen 6, lördagen den 9 maj mellan kl 10-14!

• Boendefrågor

• byta ytterdörrar