Mockfjärds Fönstermästaren storsatsar - Sveriges ledande fönsterbytare nyrekryterar över hela Sverige

I rådande lågkonjunktur strömmar kunderna in till Mockfjärds Fönstermästaren, vilket har lett till ett ökat rekryteringsbehov över hela Sverige. - Just nu behöver vi rekrytera fler duktiga säljare och montörer för att kunna bemöta den ökade efterfrågan på fönsterbyten, säger Tero Heikkinen, rekryteringsansvarig på Mockfjärds Fönstermästaren AB.

För att bemöta den ökade efterfrågan så behöver Mockfjärds rekrytera säljare såväl som montörer över hela landet. Processen är redan igång och innan sommaren bör minst tio nya säljare och 30 montörslag ha rekryterats. Enligt Tero Heikkinen, så är det förhållandevis lätt att hitta kandidater till tjänsterna som säljare, det som är svårt är att hitta bra fönstermontörer.

- Vi letar med ljus och lykta efter bra fönstermontörer i hela landet. Viljan att rekrytera finns men det är svårt att hitta duktiga snickare som lever upp till våra krav, fortsätter Tero Heikkinen.

När Mockfjärds Fönstermästaren bildades var företagets koncept unikt i sitt slag på den svenska marknaden. Företaget har sedan dess vuxit sig starkare och är idag, trots många efterföljare, fortsatt ledande inom fönsterbytarbranschen. I tider när många andra rapporterar om nedgång och indragningar fortsätter Mockfjärds sin solskenskhistoria.

- Fler och fler upptäcker hur bekvämt det är att låta en professionell part ta hand om hela fönsterbytet. Tillsammans med det nyinförda ROT-bidraget så har det lett till en kundanströmning utan dess like, säger Johanna Eriksson, marknadschef på Mockfjärds Fönstermästaren och fortsätter:

- ROT-bidraget har självklart gett oss en skjuts även om det inte har gett oss nya kunder. Snarare är det så att de kunder som redan tidigare behövde byta fönster nu beslutar sig för att göra slag i saken.

• Företagsinformation

• nyrekrytering