Mockfjärds gör ny tillväxtresa och tar hem ytterligare stororder till koncernen.

Den senaste ordern omfattar nästan 7000 fönster. Mockfjärds ska på totalentreprenad leverera och montera fönster till en bostadsrättsförening i Täby utanför Stockholm. Arbetet omfattar utöver fönsterleverans och montage även saneringsarbeten & beklädnader på balkonger. Detta är ett av Mockfjärds större projekt som företaget kan åta sig tack vare att man har lång erfarenhet och kompetens inom totalentreprenader med kvarvarande boenden.

– Den här ordern stärker Mockfjärds position på den svenska marknaden som en komplett leverantör av fönsterentreprenader. Genom åren har vi förtjänat ett gott rykte om att vara en trygg och pålitlig samarbetspartner till våra kunder när de ska energieffektivisera och/eller se över sitt underhåll. Vi tror att äkta kundnytta enbart kan uppnås genom djupgående förståelse av kundens behov och dess verksamhet. Vår personal jobbar inte med byggprojekt i första hand, de arbetar med service säger Marcus Weilund, VD för Mockfjärds Fönsterentreprenad AB. Vi har bra medarbetare som alla växer i sina roller och tar ett stort eget ansvar. Det tillsammans med rutiner och system skapar förutsättningar för kvalitet i kombination med stark tillväxt. Vi är tacksamma men inte nöjda, vi siktar vidare mot nya mål fortsätter Marcus.

Mockfjärds erfarenhet inom fönsterbyten har möjliggjort att vi kan erbjuda lösningar, kompetens och tjänster för att matcha våra kunders behov. Företaget har ett helt annat upplägg idag jämfört med bara för några år sedan. Mockfjärds har utvecklat digitalt stöd till särskilda projektfaser för att säkerställa ett förstklassigt slutresultat. Det bygger i grunden på en projektbaserad kvalitet-, miljö- och arbetsmiljöcertifiering som genomfördes under 2014. Certifieringen tillsammans med en helt unik digital plattform kan alla inblandade ta del av kvalitetsdokument, kundnöjdhet och ärenden i realtid. Systemet är helt transparent och svarar upp mot den moderna människans krav på tillgång och tillgänglighet när de själva behöver informationen.

Projektet kommer att sysselsätta ca 50 personer i ca 1,5 år inom tjänsterna projektledning, montage, produktion och underentreprenörer.

Mockfjärds erbjuder kvalitetsfönster, dörrar och monteringsarbeten till egna hem och bostadsrätter. Det helhetskoncept som erbjuds våra kunder innefattar rådgivning, måttagning, planering och installation av fönster och dörrar. Mockfjärds Fönster AB grundades 1997 av bröderna Veli-Matti och Tero Heikkinen och ägs sedan 2012 av Dovista. Du kan också följa Mockfjärds Fönster på Facebook.