Mockfjärds öppnar ny fönsterbutik i Lerum

Lördagen den 25 februari öppnar Mockfjärds sin 19 fönsterbutik i Lerum. Invigningen av fönsterbutiken är en viktig del i målet att stärka Mockfjärds lokala närvaro i området. Den lite annorlunda butiken slår upp sina portar på Stenkullenvägen 48 i slutet på februari men de som haft vägarna förbi har säkert sett att projektet varit under uppbyggnad sedan hösten.

Fönsterbutiken, som kanske snarare är en visningslokal, skall ge säljarna en möjlighet att visa upp produkter och installationer på ett väldigt konkret sätt. Den kommer att drivas av det lokala teamet med distriktsansvarig David Skoog i spetsen. Han säger:

-          När man som vi säljer fönsterinstallationer genom hembesök, kan det ibland vara svårt för kunderna att föreställa sig hur våra fönster och slutresultatet kommer att se ut.

Mockfjärds har sedan tidigare 18 fönsterbutiker runtom i Sverige planerar att förutom denna butik öppna ytterligare en i Kungälv under den närmaste månaden. Fönsterbutikerna är ett viktigt led i att visa Mockfjärds kunder att företaget, trots sin storlek, är starkt lokalt förankrat och finns nära kunderna. Det är också ett sätt att ge det lokala teamet en plats att utgå ifrån. Från början så utgick säljarna alltid från sitt hem men allteftersom organisationen har vuxit sig större så har behovet av en samlingsplats blivit allt större. Förutom kundnyttan så finns det alltså också en nytta för den lokala säljorganisationen.

David Skoog, som har lång erfarenhet såväl på sitt distrikt som inom Mockfjärds, vill ändå sätta kundnyttan framför teamets och ser fram emot att genom fönsterbutiken kunna ta ett steg närmare sina kunder. Han avslutar:

-          Med hjälp av fönsterbutiken kan vi visa konkreta exempel på hur det slutgiltiga montaget blir. Det blir lättare för kunderna att se vad de i slutändan betalar för.

• Boendefrågor

• byta fönster
  • fönster
  • fönsterbutik
  • fönsterinspiration
  • visningsbutik
  • mockfjärdsfönster
  • mockfjärds fönstermästaren
  • mockfjärds fönster
  • invigning
  • mockfjärds

• Lerum

Mockfjärds erbjuder kvalitetsfönster, dörrar och monteringsarbeten till egna hem och bostadsrätter. Det helhetskoncept som erbjuds våra kunder innefattar rådgivning, måttagning, planering och installation av fönster och dörrar. Mockfjärds Fönster AB grundades 1997 av bröderna Veli-Matti och Tero Heikkinen och ägs sedan 2012 av Dovista. Du kan också följa Mockfjärds Fönster på Facebook.

Malena Ogemar

Presskontakt Marknadschef MFM Marknad 0241-255 29