Sveriges ledande fönsterbytare fyller 15 år

Från noll till Sveriges ledande fönsterbytare på 15 år – Mockfjärds har gjort en resa som för de allra flesta stannar vid en dröm. De flesta kunder tror att Mockfjärds har funnits längre på marknaden men så är det alltså inte. Däremot har resan gått fort vilket vittnar om att idén att inte bara sälja fönster utan vara kundens partner från rådgivning och konsultation till måttagning och genomförande av själva fönsterbytet är ett koncept som uppskattas av många kunder.

Mockfjärds Fönster startades av bröderna Veli-Matti och Tero Heikkinen i den lilla orten Mockfjärd i Dalarna 1997. Som reaktion på sin affärsidé fick de ofta höra att ”Så fungerar det inte i fönsterbranschen”. I stället för att bli avskräckta stärktes de ännu mer och startade företaget med en insats om blott 750 kr.

Idag finns Mockfjärds representerat i hela landet via ett 50-tal distriktsansvariga. På 20 orter finns också butiker där kunderna kan botanisera bland Mockfjärds fönster, dörrar och tillbehör.

-          Butiken är en stor trygghet för kunderna. Det är ofta en stor investering att byta fönster och då är det bra att få se produkterna innan. Ingen köper ett nytt kök utan att titta på det först, det borde vara detsamma för fönster, säger John Mathisen som driver Mockfjärds butik i Åkersberga.

På lördag är alla välkomna till fönsterbutikerna för att ta en närmare titt på hur Mockfjärds fönster och dörrar ser ut när de är färdiginstallerade. Då bjuds det på tårta och ballonger med anledning av det stundande jubiléet.

• 15 år
  • jubileum

Mockfjärds erbjuder kvalitetsfönster, dörrar och monteringsarbeten till egna hem och bostadsrätter. Det helhetskoncept som erbjuds våra kunder innefattar rådgivning, måttagning, planering och installation av fönster och dörrar. Mockfjärds Fönster AB grundades 1997 av bröderna Veli-Matti och Tero Heikkinen och ägs sedan 2012 av Dovista. Du kan också följa Mockfjärds Fönster på Facebook.