Hyresgästperspektiv vid nytt kampanjkoncept

Modexa har sedan ett par år tillbaka arbetat med kampanjkoncept som fastighetsbolagen kunnat erbjuda sina hyresgäster. Nu har vi arbetat fram ett nytt starkt koncept, baserat på hyresgästens upplevelse och intryck.

Många hyresgäster vill kunna påverka sitt eget boende, sätta sin egen prägel på det. Köket är hjärtat i de allra flesta hem och därför uppskattas ett eget val av kök oerhört mycket.

Vi arbetar rikstäckande med fastighetsbolag, både privata och kommunala, som vill ha kök på ett smartare sätt. Ett sätt där man respekterar hyresgästen och tänker miljö- och resurssmart från början till slut. En modell som är lönsam för alla parter.

Hyresgäster är relativt oinvigda i erbjudanden som gäller deras hem vilket gör att man behöver tänka till kring kommunikationen och vilka kanaler som ska används för att vi ska få ett bra träffresultat.

Vårt kampanjkoncept är en tjänst kombinerat med produkt som erbjuds de fastighetsbolag som är kunder hos oss. Det innebär att vi tar fram ett trendigt, snyggt och reliabelt material som kunden kan använda direkt till sina hyresgäster. Därför är det oerhört viktigt att vi inte bara förstår vår närmaste kund utan också kundens kund, hyresgästen.

Det nya materialet innehåller ett text- och bildspråk som förstärker de kommunikativa komponenterna. Vi jobbar med en modell där information, inspiration och ett attraktivt erbjudande hålls samman på ett smakfullt sätt.

”Det ligger helt i linje med vår strategi, att väva in hyresgästperspektivet i allt vi gör. För oss är det viktigt att vi förstår hyresgästen - vilka de är, vad som är viktigt för dem och vad de värdesätter. Det är ju trots allt i deras hem vi monterar kök” säger Petra Hedblom, Marknadsansvarig på Modexa.

”Det är ett koncept som upplevs tacksamt att jobba med och vi har redan ett stort antal kampanjer bokade tillsammans med ett flertal fastighetsbolag under de närmaste månaderna. Det kommer att bli en spännande och händelserik vår.”

Är du som fastighetsägare intresserad av Modexas kampanjkoncept, läs mer här.

Modexa är Sveriges största leverantör av köksrenovering för hyresrätter. Företaget startade sin verksamhet 1992 och har idag huvudkontor i Borås samt tillverkning i Västerås. Modexa utgår från befintliga stommar och förnyar kök och förvaringsutrymmen medan hyresgästerna bor kvar. Man hanterar hela processen för fastighetsägaren, från analys av behov till hyresgästkontakt, egen produktion av måttanpassade produkter som sampackas med andra produkter på lägenhetsnivå, installation och besiktning. Modexa levererar cirka 10 000 köksförnyelser om året, har cirka 45 anställda och cirka 50 ackrediterade montörer samt omsätter cirka 120 miljoner kronor.