Mikael Larsson ny försäljnings-  och marknadschef på Modexa

Mikael Larsson ny försäljnings- och marknadschef på Modexa

Modexa, Sveriges största leverantör av köksrenovering för hyresrätter, har rekryterat Mikael Larsson till tjänsten som försäljnings- och marknadschef.

– Rekryteringen av Mikael Larsson är en viktig del i det arbete som vi nu har inlett där vi ska öka tillväxttakten och bli mycket tydligare i vår roll som fastighetsbolagens partner för underhållskoncept när det gäller kök och förvaring, säger Torgny Hellberg, vd för Modexa.

Mikael Larsson kommer närmast från Peab Region Bostad Väst där han ansvarade för försäljning och marknadsföring.
– Köket är för de flesta hyresgäster den viktigaste platsen i hemmet och det är oerhört inspirerande att få vara med på den resa som Modexa nu gör, inte minst med tanke på det enorma renoveringsbehov som finns i miljonprogrammets lägenheter. Försäljning och kundrelationer är dessutom det roligaste jag vet, säger Mikael Larsson.

Modexa har huvudkontor i Borås och tillverkning i Västerås. Man har under de senaste 20 åren levererat nästan 200 000 kök till fastighetsägare över hela Sverige. Genom att använda befintliga stommar kan köken förnyas med fokus på miljö, återvinning och ekonomi, en förnyelse som görs i nära samverkan med både hyresgäster och fastighetsägare.

– Mikaels erfarenhet, kunskaper och bakgrund passar perfekt in hos oss och vi är mycket glada över att ha kunnat knyta honom till vår verksamhet, säger Torgny Hellberg.

För ytterligare information kontakta gärna:
Mikael Larsson, försäljnings- och marknadschef Modexa, 033-23 22 15, mikael.larsson@modexa.se
Torgny Hellberg, vd Modexa, 033-23 22 01, torgny.hellberg@modexa.se
Petra Hedblom, marknadsansvarig Modexa, 033-23 22 09, petra.hedblom@modexa.se