Pressmeddelande -

Landskrona Energi väljer Modity som samarbetspartner för sin nystartade elhandelsverksamhet

Under hösten har Landskrona Energi arbetat fram en affärsplan för elhandel i syfte att erbjuda sina lokala kunder ytterligare en produkt. Planen är att Landskronaborna redan den 1 maj ska kunna köpa el av sitt eget energibolag.

- Vi har sedan flera år ett mycket bra samarbete med Modity för bland annat hantering av våra elnätsförluster och elproduktion. Vi uppskattar deras förmåga att fokusera på våra utmaningar och i detta uppvisa både innovativ förmåga samt tydlighet. Baserat på detta utökar vi samarbetet med elhandel med start den 1 maj, säger Johan Holmstedt, vd på Landskrona Energi.

Moditys Sälj- och marknadschef Richard Havinger är mycket glad över det utökade samarbetet.

- Flera av de nätbolag vi arbetar med står i begrepp att starta elförsäljning i eget namn och behöver stöd i att ta fram rutiner och produkter som är anpassade till marknaden. Modity har den erfarenhet som krävs och kan hjälpa bolagen att arbeta marknadsfokuserat och effektivt för att säkra dess varumärke och framtida tillväxt. Vi ser verkligen fram emot att få vara Landskrona Energis partner i den här spännande processen!

Regioner

Modity Energy Tradings fokus är att hjälpa energibolag och större företag med en trygg och effektiv förvaltning av deras energiportfölj genom att aktivt agera på marknaderna för el, gas och miljöinstrument så som elcertifikat och utsläpprätter. Moditys mål är att bli Sveriges bästa energihandelsbolag genom att alltid ligga steget före.

Modity Energy Trading ägs till 50 procent av Kraftringen Energi AB (fd Lunds Energikoncernen AB) och till 50 procent av Öresundskraft AB och bildades den 1 juli 2010 genom en sammanslagning av energihandelsverksamheterna i respektive ägarkoncern.  Huvudkontoret ligger i Lund.