Thule tillkännarger nytt samarbete med Modul-System

Hillerstorp, 11 januari 2010 – Thule, världsledande inom transportlösningar för personbilar, tillkännager idag sitt nya paneuropeiska samarbete med Modul-System, marknadsledande inom tillverkning av inredningsmoduler till servicebilar. Avtalet gäller produktområdet Thule Professional vars målgrupp är yrkesprofessionella som reser i jobbet.

Modul-System kommer att integrera Thule Professionals kompletta lastsystem för kommersiella fordon i det egna produktsortiment i början av 2010.

Magnus Welander, Business Area President Vehicle Accessories Europe Asia, på Thule kommenterar: “Vi är glada över det strategiska samarbetet med Modul-System. Avtalet är en viktig del i vårt mål attt nå en bredare kundgrupp. Våra två företag delar många affärsvärderingar och ett av våra gemensamma mål är att erbjuda ett brett sortiment med säkra transportlösningar till yrkesprofessionella.”

“Det är väldigt viktigt att vi som företag har rätt samarbetspartners, så att vi kan fortsätta att utveckla vår ledande ställning som leverantör av inredningsmoduler till servicebilar. Samarbetet med Thule är ett bra exempel, då produkterna i Thule Professionals sortiment kompletterar och förbättrar vårt utbud. Vi är övertygade om att det här samarbetet kommer att bidra till Modul-Systems framtida framgång,” säger David Mickelson CEO på Modul-System.

Produktserien Thule Professional lanserades i Europa 2007 som ett viktigt komplement till konsumentutbudet. Serien har utvecklats särskilt för att leva upp till de krävande, professionella användarnas transportbehov med produktivitet, säkerhet och flexibilitet som högsta prioriteringar. Thule Professionals produktutbud inkluderar steghållare, rörboxar, laststopp och lasthållare.