​Kika in i en av Stockholms största ettor

Bakom Mariatorget på Högbergsgatan 81C finns nu en unik vindsvåning med teaterkänsla till salu, en etta om 93 kvm från 1800-talet.

En pampig stentrappa leder dig upp till vindsetagelägenheten, som tidigare varit hem åt kändispar inom film, teater och fotografi. Lägenheten som andas kultur och klassisk teaterkänsla består av ett rum och kök har en enastående planlösning med totalt 93 kvm golvyta i olika etage. Den stora och helt öppna ytan gör det till en spännande bostad med stor potential. Våningen har gedigna materialval och välbevarade detaljer såsom braskamin, takbjälkar och takfönster vilket skapar möjligheter att designa boendet på ett unikt sätt. Området kring bostaden präglas av en klassisk känsla av Söder med tillhörande kultur, puls och grönområden.

För mer information om bostaden på Högbersgatan 81C läs mer här

Ansvarig mäklare: