MOHV-mäklarna startar MOHV Hyllie

MOHV lägger i ytterligare en växel i Malmös snabbast växande område – Hyllie. Med de två välkända  malmömäklarna Christina Ljung och Henrik Karlsson i spetsen, erbjuds nu Hyllieborna dedikerade MOHV-mäklare i området.

Den tidigare leråkern kring vattentornet är idag en pulserande stadsdel som förutom högkvalitativa boenden bjuder på både shopping, arbetsmöjligheter, evenemang och med endast 12 minuters tågresa förbinder Malmö med kontinenten.

Henrik och Christina är två riktiga MOHV-veteraner som nu växlar upp ansvaret och blir franchisetagare på MOHV. Att fortsätta sin karriärstege på MOHV är både Henrik och Christina överens om var självklar.

– Vi har båda två varit med sen MOHV grundades 2012 och sett kontor efter kontor öppna upp runt om i landet. Att jobba på ett varumärke där möjligheten till att göra karriär inom företaget finns känns extra kul, säger Christina Ljung.

– Vi har varit en del av MOHVs tillväxtresa sen start och nu känns det både naturligt och spännande för den personligen utvecklingen att trappa upp och starta ett eget kontor, fortsätter Henrik Karlsson.

– Hyllie med dess utveckling är ett spännande område då det byggs mycket och många stora föreningar finns här. Med alla evenemang och möjligheter i området så kan man bara säga att det är här det händer! Vi kommer såklart fortsätta att erbjuda våra tjänster i hela Malmö även om vårt fokus nu riktas mot Hyllieområdet, säger Christina Ljung.

I dagsläget utgår MOHV Hyllie från MOHVs lokaler på Regementsgatan 17 i väntan på att den perfekta butikslokalen i Hyllie ska dyka upp.

– Framtidsplanen är att vi kommer vara 5–6 mäklare på plats på kontoret i Hyllie. Vi kommer arbeta som ett tight gäng och satsa på bra sammanhållning. ”Kuhl på jobbet” i kombination med att det finns karriärmöjligheter i kedjan lockar engagerade och kompetenta mäklare, säger Henrik Karlsson.

Christina Ljung
Reg. Fastighetsmäklare & Delägare, MOHV Hyllie