​Rivstart på året för MOHV: "Köplusten är tillbaka!"

Med 20% tillväxt i januari, än snabbare tillväxttakt i februari och en nyss förmedlad bostad på 41,5 mkr vittnar MOHV om att köplusten är tillbaka.

2018 har börjat urstarkt för mäklarföretaget MOHV och man inledde med att förmedla en exklusiv lägenhet på Östermalm i Stockholm med slutpriset 41,5 mkr. Lägenheten är något utöver det vanliga med sju rum och kök, två balkonger och två terrasser. När MOHV summerar januari har tillväxten ökat med 20% och redan i mitten av februari är tillväxten för månaden nära 30%.

- Det är självfallet mycket glädjande att vi har fått en sådan rivstart på året. Köplusten är definitivt tillbaka och vi har sett en positiv utveckling på våra visningar runt om i landet under de senaste veckorna, säger Magnus Miramadi, VD på MOHV. Bankerna har, liksom förra gången amorteringskravet infördes, redan börjat implementera de nya kraven och vår känsla är därför att vi inte kommer att se ett alltför stort hack i försäljningskurvan i mars utan tror att den positiva marknadsutvecklingen försiktigt fortsätter, avslutar Magnus Miramadi.

Magnus Miramadi, VD

magnus.miramadi@MOHV.se