HR-webbinar

Omorganisation & Sparbeting

MOLL WENDÉN anordnar ett webbinar i arbetsrätt den 17 januari kl 9-10.

Målgrupp: Seminariet riktar sig arbetsgivare; HR, företagsledning och chefer.

Under webbinaret kommer bland annat följande punkter att behandlas:

• Kompetensväxling (dvs arbetsbrist på grund av förändrade kvalifikationskrav)
  • Omplacering går före turordning
  • Turordningskretsarna och turordningen
  • Möjligheterna att ändra eller ta bort förmåner
  • Möjligheterna att ensidigt förändra en medarbetares tjänst och dess innehåll

Föreläsare: Ebba Walberg Snygg, advokat och ansvarig för MOLL WENDÉNs arbetsrättsgrupp har under årens lopp varit delaktig i effektiviseringar av såväl stora multinationella koncerner som små ägarledda bolag. På detta webbinar delar hon med sig av sina 15 års praktiska erfarenheter och ger handfasta och matbyttiga råd när du står inför ett sparbeting.

Webbinaret är slutet och de som anmäler sig får en inbjudan med inloggningslänk. Det finns möjlighet att chatta och ställa frågor under seminariet.

Seminariet är kostnadsfritt.

Tid: Torsdagen den 17 januari kl. 9-10

Anmälan: Maila till jenny.leander@mollwenden.se, skriv "webbinar" i ämnesraden.

Om MOLL WENDÉNs webbinars:

MOLL WENDÉNs erbjuder webbinars i många olika former. De kan både vara öppna, kostnadsfria webbinars för specifika målgrupper likt den här, webbinars som ges som en extra förmån till byråns klienter och företagsanpassade webbinars som hela eller delar av utbildningsprogram.

Hur går det till?
Du som anmäler dig får en inbjudan och loggar sedan in via denna på en webbsida (webbinarverktyget) från din dator/Ipad. Var du befinner dig geografiskt spelar ingen roll, däremot rekommenderar vi dig att sitta på en så bra uppkoppling som möjligt. Vi använder oss av verktyget anymeeting.com.

Du kommer att få lyssna på dagens föreläsare (glöm därför inte att slå på ljudet!) och på din skärm se presentationen. Där finns även en chatfunktion som möjliggör för dig att kommunicera med oss och övriga deltagare, samt att ställa frågor under tiden föreläsningen pågår. Våra webbinars görs än så länge bara i realtid, således kommer du bara kunna att ta del av seminariet under den utsatta tiden.

Frågor? Kontakta Ebba Walberg Snygg, ansvarig för MOLL WENDÉNs arbetsrättsliga avdelning. e-post: ebba.walbergsnygg@mollwenden.se tel:040- 665 65 16

• webbinar
  • arbetsrätt