Moll Wendén Academy - Exklusiv utbildning i praktisk affärsjuridik - en fantastisk möjlighet att förbereda sig inför framtiden - anmäl dig idag!

Som deltagare i Moll Wendén Academy får du inblick i arbetet på en affärsjuridisk advokatbyrå och praktisk erfarenhet av att arbeta med flertalet affärsjuridiska områden. Under 2015 har kursen vidrört rättsområden som Bolagsrätt & M&A, Fastighetsrätt, Arbetsrätt, Processrätt och Immaterialrätt. Med Moll Wendén Academy vill vi skapa en länk mellan juristutbildningens teoretiska bas och affärsvärldens praktiska juridik. Kluriga case, inspirerande möten och livliga diskussioner - låter det som något för dig? Sök till Moll Wendén Academy 2016.

Vi frågade våra studenter

’Hur upplever du Moll Wendén Academy och vad har kursen gett dig?’

’’Svårknäckta fall, föreläsare med expertkunskap och många glada skratt – Moll Wendén Academy har gett mig ännu mer än vad jag kunde tro. Jag började deras utbildning i praktisk affärsjuridik termin sju och under utbildningens gång har vi fått möjlighet att fördjupa oss i ett dussin olika affärsjuridiska områden. Som en del i Academy-gänget har jag fått lyssna till skickliga jurister, deltagit i seminarier och arbetat i team med bland annat casetävling och förhandlingsspel. Som ett komplement till den teoretiska juristutbildningen har vi fått lära oss hur juridiken verkligen tillämpas i praktiken och vi har blivit en sammansvetsad grupp som har haft en såväl rolig som lärorik resa tillsammans. Året med Moll Wendén har gett mig både gedigen kunskap och värdefulla kontakter som jag kommer att ta med mig in i juristyrket. Därför rekommenderar jag dig som vill förbereda dig väl för en framtid inom juridiken att ta chansen att söka till Moll Wendén Academy.’ avslutar Gabriella von Koch.

’Min tid i MW Academy har varit, och är, både lärorik och rolig. Jag upplever ett stort engagemang, både från våra mentorer och från oss studenter. MW Academy innebär att vi studenter på ett aktivt sätt medverkar vid varje tillfälle, det känns därför förmånligt att få omge sig av så företagsamma personer. Varje tillfälle erbjuder nya utmaningar och en möjlighet att rent praktiskt få sätta sig in i olika rättsområden. För min del har kursen varit ett sätt att komma närmare arbetslivet. MW Academy har gett mig en inblick i hur en affärsjurist arbetar och låtit mig få prova på hur det är att lösa olika juridiska frågeställningar. Det är en kurs som kompletterar juristprogrammet med praktiskt erfarenhet.’ säger Esmeralda Eberhardson.

Vänligen skicka er anmälan till Academy@mollwenden.se senast den 10/12, 2015.