Nyhet för dig som studerar juridik: Sök ett program inom Moll Wendén Academy!

När vi den 23 oktober hade nöjet att träffa flera hundra (!) blivande jurister på JiA-mässan i Lund passade vi på att lansera en nyhet. Vi presenterade vårt nya program för studenter inom ramen för Moll Wendén Academy. Den nya kursen är en exklusiv utbildning i praktisk affärsjuridik. Den pågår under ett år och vänder sig till studenter vid juridiska fakulteten i Lund som befinner sig i slutskedet av sin utbildning.

- Under kursens gång kommer ca tio studenter att genomgå en gedigen utbildning med inriktning mot praktisk affärsjuridik. Vi kommer att varva teori, praktik och sociala aktiviteter säger Martin Morén Jönsson, advokat och delägare i Moll Wendén.

Vid ett flertal seminarier kommer studenterna att tillsammans med medarbetare på Moll Wendén att gå på djupet inom rättsområden såsom bolagsrätt och M&A, fastighetsrätt, arbetsrätt, processrätt, immaterialrätt och bank- och finansrätt. Det kommer också att ingå praktiska moment där deltagarna arbetar med olika uppgifter för att sedan redovisa resultatet för varandra och för Moll Wendéns medarbetare. Under året står även en del sociala aktiviteter på programmet.

- Att under ett år delta i Moll Wendén Academys program för studenter ger inte några akademiska poäng men däremot ovärderliga erfarenheter för den som planerar en karriär inom affärsjuridiken säger Martin Morén Jönsson.

Sökanden ska vara i slutskedet av sin juristubildning (från termin 6) och ha mycket goda akademiska meriter. Urvalet sker baserat på skriftlig ansökan och efterföljande intervjuer. Kursen startar i februari 2015.

Skicka ansökan, CV och relevanta betyg till asa.sjoblad@mollwenden.se senast den 5 januari 2015. Frågor om utbildningen besvaras av Martin Morén Jönsson, advokat och delägare i Moll Wendén Advokatbyrå, tel: + 46 40 665 65 04, e-post: martin.jonsson@mollwenden.se

Välkommen med din ansökan!

• arbetsrätt
  • business law