Briggen hyr ut till Migrationsverket i Malmö

Gamla TV-huset på Agnesfridsvägen i Malmö kommer att byggas om till ljusa, öppna och moderna kontorslokaler, där Migrationsverket flyttar in med 400 medarbetare på 10 700 kvm. Migrationsverket har idag fyra anläggningar/kontor i Malmö och flyttar ihop under sista kvartalet 2013. MOLL WENDÉN har under Stefan Wendéns ledning varit Briggens legala rådgivare i affären.

- Vi på Briggen är glada över att kunna välkomna Migrationsverket som vår hyresgäst. Det är ett stort förtroende vi fått, och vi ska göra allt vi kan för att bidra till att förverkliga deras vision om ett Sverige som med öppenhet tar tillvara den globala migrationens möjligheter. säger Caroline Fredberg uthyrningschef på Briggen.

Investeringen beräknas uppgå till drygt 100 Mkr och innebär till- och ombyggnad av den befintliga byggnaden till moderna kontorsytor. Efter ombyggnation kommer byggnaden att vara miljöklassad enligt Miljöbyggnad och Green Building. Uthyrningen är Briggens första gröna hyresavtal.

- Våra medarbetare har alltid kundens bästa för ögonen och på så sätt kommer vi att bygga en nära och långsiktig relation, säger Gunnar Östenson verkställande direktör på Briggen.

- Det är riktigt roligt att vi nu kan se fram emot nya fina lokaler i Malmö. Vi får verksamhetsanpassade lokaler där alla verksamhetsområden är samlade under ett tak, säger Willis Åberg, chef för Verksamhetsområde Administration, Migrationsverket, som tog beslutet.

Källa: Briggen pressmeddelande 120926

Kontakt MOLL WENDÉN:

Stefan Wendén, advokat och delägare.E-post: stefan.wenden@mollwenden.se, tel: +46 40 665 65 25

Kontakt Briggen: se press release

• briggen