Indutrade fortsätter att växa inom medicinteknik - förvärvar Rubin Medical

Pressmeddelande  •  2012-04-16 13:57 CEST

Indutrade har idag - den 16 april 2012 -  tecknat avtal om förvärv av samtliga aktier i Rubin Medical AB med en årsomsättning om cirka 100 mkr. – Sedan vårt första förvärv inom medicinteknik 2008 har vi växt från 60 mkr till 330 mkr inom detta segment, säger Johnny Alvarsson, VD för Indutrade i ett pressmeddelande. MOLL WENDÉN Advokatbyrå har företrätt säljaren i affären.

Rubin Medical (pdf) levererar medicintekniska produkter med fokus på diabetesvård i Skandinavien. Produkterna utgörs av främst insulinpumpar, infusionsset och olika hjälpmedel. Bolaget har även ett unikt servicekoncept där man erbjuder kundsupport dygnet runt. Bolaget kommer att ingå i Indutrades affärsområde Industrial Components. MOLL WENDÉNs affärjuridiska rådgivning åt säljaren har letts av  Anders Steén. Företagsmäklaren Lars Weibull förmedlade affären under ledning av projektledare Sofia Svensson. Läs mer om MOLL WENDÉNs samarbete med Lars Weibull AB här

På torsdag gästar Johnny Alvarsson MOLL WENDÉN Advokatbyrå i samband med eventet Mötesplats Weibull. Läs mer här!

Ytterligare information:

Kontakta Anders Steén, advokat och delägare på MOLL WENDÉN Advokatbyrå.

Mer information om MOLL WENDÉNs tjänster i samband med företagsöverlåtelser (M&A).

Kontaktuppgifter till Indutrade:

Indutrades pressmeddelande

Johnny Alvarsson, VD och koncernchef, tel 070 589 17 95.

bildkälla: Indutrade

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom