MOLL WENDÉN Advokatbyrå - ensam Malmöbyrå på topp tio-listan över byråer rankade för sin nischkompetens

Konsultföretaget Regi har genomfört sin årliga studie av advokatbranschen,omfattandes 30 affärsjuridiska byråer i Sverige. I år var MOLL WENDÉN som enda byrå nominerad i samtliga kategorier för medelstora byråer; Årets Advokatbyrå 2012Mest proaktiva advokatbyrå samt Kommunikation/marknadsföring. Årets studie fokuserade bland annat på boutique-fenomenet - hur intresset för nischade inköp växer. MOLL WENDÉN var även ensam Malmöbyrå på topp tio-listan över byråer rankade för sin nischkompetens.

-Det känns hedrande att få tre pallplaceringar av tre möjliga i hård konkurrens med många duktiga byråer, säger Stefan Wendén, advokat och delägare på MOLL WENDÉN.

- Jag tycker det är extra meriterande för oss, eftersom vi faktiskt är den enda byrån av alla pristagarna som inte har kontor i Stockholm. Detta visar att man som Malmöbyrå kan leverera högkvalitativ affärsjuridik och vara klienternas förstahandsval. Vi är mycket tacksamma för det förtroende som våra klienter visar oss, säger Stefan.

Studien, där klienterna betygsätter byråer som de har arbetat med de senaste 12 månaderna, visar att klientnöjdheten generellt har ökat något jämfört med föregående år. Samtidigt visar studien på en trend där klienternas benägenhet att byta advokatbyrå har ökat.

- Detta visar att det är lika viktigt i denna bransch som i alla andra att lyssna på sin klient och hålla en god service och hög kvalitet. Sedan visar ju botiquefenomenet på att detta inte alltid räcker. Erfarenhet och branschspecifika kunskaper är ett måste i många sammanhang, menar Stefan.

Nischtrenden

Enligt Regis undersökning - som förövrigt genomförs i samarbete med Bolagsjuristernas förening - säger sig tio procent av storköparna av juridiska tjänster vilja öka inköpen från boutiquebyråer. De branscher som är mest efterfrågade är transport, media, private equity, energi och läkemedel.

Topp tio-listan över de byråer som rankats för sin nischkompetens:

1. Danowsky & Partners
2. Frank