MOLL WENDÉN legal rådgivare när Roundo förvärvas av Sundet Investment

Malmöbaserade Sundet Investment förvärvar familjeägda Roundo AB efter 43 år i familjen Kajrups ägo. MOLL WENDÉN Advokatbyrå har varit säljarnas extern legal rådgivare i processen. Roundo AB  är en världsledande tillverkare av plåtbockningsmaskiner. Bolaget såldes den 1 november till Sundet Investment, en Malmöbaserad företagsgrupp som  nu äger en handfull industriföretag i södra Sverige.

Roundo AB  är en världsledande tillverkare av plåtbockningsmaskiner med bas i Hässleholm. År 1968 grundade Göran Kajrup Roundo AB och det var också han som ledde företaget i den utveckling och framgång som har dominerat de 43 år som Roundo varit verksamt.

”Det har varit en lång och intensiv process för att hitta rätt köpare till vår fars livsverk”, säger Åsa Kajrup, VD och en av tre tidigare ägare till Roundo.

Bolaget såldes den 1 november till Sundet Investment, en Malmöbaserad företagsgrupp som med det senaste förvärvet nu äger en handfull industriföretag i södra Sverige.

Mats Nilstoft, huvudägare till Sundet Investment kommenterar förvärvet; "Roundo är ett väldigt fint företag med sin portfölj av kvalitetsprodukter som säljs över hela världen. Vi tycker att det ska bli mycket intressant och spännande att få lära känna Roundo ännu mer och se vilka utvecklingsmöjligheter som finns och även samarbetsmöjligheter med övriga företag inom Sundet."

MOLL WENDÉN med advokat Anders Steen som ansvarig, var säljarnas externa legal rådgivare genom hela försäljningsprocessen. Lars Weibull AB, som MOLL WENDÉN har ett nära samarbete med, var säljarnas företagsmäklare.

Bildkälla: Roundo