2Entertain, en del av 2E Group: Förnyat 10-årsavtal med Vallarnas friluftsteater i Falkenberg!

För 15:e året i rad har det under sommaren spelats buskis på Vallarnas friluftsteater i Falkenberg. Nu har 2Entertain signerat ett nytt 10-års kontrakt på en av sina viktigaste arenor. Vallarna är Sveriges största friluftsteater med plats för fler än 1 600 gäster. Där har 2Entertains föreställningar under 15 år setts av närmare en miljon gäster. Därtill har miljoner tittare skrattat åt Sveriges buskiselit från tvsoffan.

Den gångna sommarens jubileumsföreställning ”Pang på pensionatet” slog alla tidigare publik- och försäljningsrekord med 74 126 besökare, när den spelades under endast 6 veckor.

-Vi är oerhört glada över det förnyade avtalet på Vallarna och långsiktigheten i arenakontrakten är strategiskt viktig för 2Entertain på alla platser där vi verkar. Vallarna är dessutom Stefan och Kristers hemma arena och vi är stolta över deras fortsatta engagemang i verksamheten, säger Susanne Nilsson, VD 2Entertain.

Avtalet är ett arrendekontrakt med en hyra på 270 000 kronor per år och avtalet löper till och med 2021.

För mer information:
Susanne Nilsson, VD 2Entertain, telefon 0708-188 840
susanne.nilsson@2entertain.se

Tomas Gustafsson, Koncernchef/VD 2E Group, telefon 0709-77 45 25
tomas.gustafsson@2egroup.se

Läs mer om 2Entertain på www.2entertain.se
Läs mer om 2E Group på www.2egroup.se

Pressbilder för fri publicering: www.2entertain.com samt www.vallarna.se

• vallarna
  • 2entertain
  • buskis

2Entertain initierar, producerar, marknadsför och säljer underhållning med hög kvalité till en bred publik på olika mötesplatser. Visionen är ständig utveckling av show & business. 2Entertain är delägare i Osloteatern Chat Noir, Stockholmsteatrarna Oscarsteatern, Intiman och China Teatern samt driver Lisebergsteatern i Göteborg och Vallarnas friluftsteater i Falkenberg. 2Entertain med kontor i Stockholm, Göteborg Oslo och Falkenberg är via koncernbolaget 2E Group listat på First North med Remium som Certified Adviser.