2Entertain och Vicky Nöjesproduktion tar över China Teatern

2Entertain AB (publ), listat på First North, och Vicky Nöjesproduktion AB, har tecknat avtal med Berns Group om övertagande av driften av China Teatern från och med den 1 januari 2009. Avtalet innebär att bolagen väsentligt stärker marknadspositionen i Stockholm.

Driften av China Teatern kommer att skötas inom Oscarsteatern AB, som driver Oscarsteatern i Stockholm. China Teatern har 1244 platser och liksom Oscarsteatern har China Teatern egen biljettkassa och används för både kvällsföreställningar och för dagkonferenser.
- Det är en strategisk satsning för 2Entertain och Vicky Nöjesproduktion att ta över China Teatern, då tillgången till bra arenor är en förutsättning för långsiktig planering av verksamheten. Liksom tidigare står China Teatern öppen för alla producenter av högkvalitativ live-underhållning, säger Ulf Mazur, VD för 2Entertain.
- Det finns en marknad för både klassiska musikaler och moderna musikaler i Stockholm. Oscarsteatern fungerar perfekt som teater för de mer klassiska uppsättningarna, som "Singin' in the rain" och "My fair lady". På China Teatern kommer vi att fokusera på modernare uppsättningar med något yngre målgrupp som komplement, säger Vicky von der Lancken, VD för Vicky Nöjesproduktion.
- Den första större satsningen på China Teatern blir succemusikalen "Hairspray" från Broadway och West end. Även andra världsmusikaler som "Dirty Dancing" och "Flash dance" och starka shower, kommer passa på China Teatern framöver, säger Bosse Andersson Producent på 2Entertain, som redan förvärvat rättigheterna för dessa musikaler.
- Vi på Berns får nu Sveriges starkaste aktörer inom teater, musikal och shower som samarbetspartners på China Teatern. Vi ser fram emot att gemensamt kunna erbjuda spännande lösningar med mat, underhållning, konfererande och boende för såväl företag som privatpersoner, säger Yvonne Sörensen, VD på Berns.

För ytterligare information:
Ulf Mazur, vd 2Entertain AB (publ), tfn 0706-47 61 27
Vicky von der Lancken, vd Vicky Nöjesproduktion AB, tfn 0707-766630
Bosse Andersson, Producent 2Entertain AB (publ), tlf 0705-517003
Yvonne Sörensen, VD Berns Group AB, tfn 0709-841077
Besök även: www.2entertain.com, www.nojeskontoret.com

2Entertain initierar, producerar och marknadsför kvalitativ underhållning för en bred publik. I koncernen ingår svenska Hansen Conference & Event. 2Entertain är också delägare i Osloteatern Chat Noir och Oscarsteatern i Stockholm. 2Entertain med kontor i Stockholm, Göteborg, Oslo och Falkenberg är listat på First North med Remium som Certified Adviser.