2Entertain stödjer Världens Barn - 10 kr per ny twitterföljare

2Entertain har sedan många år producerat barn- och familjeföreställningar såsom Pippi Långstrump, Madicken, Alfons Åberg och Dag-Ottos Sjung och Hoppalong. Att få roa barnfamiljer är något vi tycker om.

Just nu genomförs Sveriges största kampanj för insamling till bistånd för utsatta barn, nämligen ”Världens Barn”. Världens Barn är Radiohjälpens största kampanj och involverar i samarbete med SVT en stor del av det ideella Sverige. 21 olika hjälporganisationer ingår i Världens Barn-familjen.

2Entertain vill gärna vara med och stödja detta viktiga arbete som organisationerna och SVT gör tillsammans varför vi valt att skänka 5000 kr.

Vi väljer också att ha en del som innebär att för varje ny twitterföljare innan kl 22 imorgon den 12 oktober skänka ytterligare 10 kr. Just nu har 2Entertain (www.twitter.com/2entertainab)  862 följare och vi hoppas genom denna idé att fler får upp ögonen för det viktiga arbete som Världens Barn och SVT nu gör.

www.varldensbarn.se
www.svt.se/varldens-barn

• 2entertain
  • världens barn

2Entertain initierar, producerar, marknadsför och säljer underhållning med hög kvalité till en bred publik på olika mötesplatser sedan  starten 1987. Visionen är ständig utveckling av show & business. 2Entertain är delägare i Osloteatern Chat Noir, Stockholmsteatrarna Oscarsteatern, Intiman och China Teatern. 2Entertain driver också Lisebergsteatern i Göteborg och Vallarnas friluftsteater i Falkenberg. 2Entertain, med kontor i Stockholm, Göteborg, Oslo och Falkenberg, är en del av 2E Group.

2E Group, Nordens ledande upplevelsekoncern, skapar  upplevelser och möten för en bred publik. I koncernen ingår 2Entertain, Hansen Event & Conference samt Wallmans Nöjen. 2E Group AB (publ) med kontor i Stockholm, Göteborg, Oslo, Malmö, Växjö och Falkenberg är listat på First North med Remium som Certified Adviser