Biljettförsäljningen till The Phantom of the Opera slår rekord - 80 000 biljetter sålda första veckan

2Entertain - part of 2E Group

Andrew Lloyd Webbers storslagna musikal The Phantom of the Opera har en historia av rekord. Nu slår biljettförsäljningen inför uppsättningen på Cirkus i Stockholm ännu ett. Bara under första veckan har 80 000 biljetter sålts, vilket motsvarar ett utsålt Globen och ett utsålt Ullevi tillsammans, och detta med över 10 månader kvar till premiär.

- Biljetter finns ännu kvar men det är framför allt fantastiskt att se att det inte bara är vi som jobbar med produktionen som längtat efter The Phantom of the Opera med vår främsta musikalstjärna Peter Jöback i titelrollen. Jag är övertygad om att denna fantastiska kombination lockat många av biljettköparna, säger Bosse Andersson, producent på 2Entertain.

Den 14 september 2016 är det premiär på Cirkus i Stockholm vilket även markerar 30 år sedan musikalen sattes upp för första gången på Her Majesty’s Theatre i Londons West End. Peter Jöback har spelat The Phantom of the Opera både där och på Majestic Theatre på Broadway och hyllats på båda sidor av Atlanten.

Senast The Phantom of the Opera sattes upp i Stockholm var 1989-1995 på Oscarsteatern och den blev då en av Sveriges största teatersuccéer.

Nyligen offentliggjordes rollistan för den svenska uppsättningen som noggrant valts ut av ett internationellt kreativt team för att möta de höga kraven som ställs på de medverkande i The Phantom of the Opera.

Biljetter köps via SHOWTIC.se http://showtic.se/phantom-of-the-opera/

För mer information vänligen kontakta:

Liza Skoglund, ByströmBalodis, liza@bystrombalodis.se, 0723-50 92 22

Föreställningen produceras av 2Entertain, Vicky Nöjesproduktion och Sinclair Entertainment i samarbete med The Really Useful Group.

www.thephantomoftheopera.se

• jöback
  • fantomen på operan
  • phantom of the opera
  • 2egroup

2E Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Skandinavien. Inom koncernen skapas underhållning och möten för fler än 1,8 miljoner gäster varje år – såväl privatpersoner som företagskunder.

Inom affärsområde Live Entertainment producerar 2E Group teater, musikal, show och konsert, förmedlar artistbokningar och skapar specialbeställd underhållning. En annan del av verksamheten är Dinnershow, som 2E Group erbjuder på fyra av tio egna arenor.

Genom SHOWTIC.se bedriver 2E Group e-handel inom show, musikal, teater och konsert. På SHOWTIC.se erbjuds såväl koncernens egna som andra aktörers produktioner.

Inom affärsområde Möten planerar, utvecklar och genomför dotterbolaget Hansen möten med hela världen som arbetsfält.

Inom 2E Group finns flera starka varumärken såsom 2Entertain, Wallmans, Golden Hits, Ladies Night, Hamburger Börs m fl.

2E Group har kontor i Stockholm, Göteborg, Oslo, Växjö och Falkenberg och är listat på First North med Remium som Certified Adviser.